08.11.2012

"Reklama- sprzedawanie marzeń czy mit?", czyli cz. IV naszego poradnika "Mały konsument"

"Nie wszystko złoto, co się świeci"- jak mawia przysłowie. I tak właśnie jest z reklamami, do których musimy mieć duży dystans, gdyż nie zawsze to co wydaję się na pierwszy rzut oka fajne okazuje się takie w rzeczywistości...


Mówi się potocznie, że reklama dźwignia handlu i tak w rzeczywistości jest. Dociera ona do nas codziennie, niemalże na każdym kroku. Widzimy kolorowe reklamy w telewizji tuż przed ulubionym programem, na ulicy na dużych bilbordach, w lokalnej gazecie, słyszymy w radiu. Nadawcy prześcigają się w pomysłach, jak tylko przyciągnąć konsumenta i zachęcić go do zakupu produktu. Poddają Nas często próbie. Warto jednak się zastanowić w myśl przysłowia, że: „Nie wszystko złoto, co się świeci”. Tak właśnie jest z reklamami, że nie wszystkie informacje w nich zawarte są prawdziwe. Wielokrotnie pewnie zdarzyło Wam się obejrzeć reklamę, powiedzieć mamo/tato chcę mieć ten tor samochodowy czy inną rzecz. Po jego zakupie okazywało się, że nie spełnia waszych oczekiwań, a to co powiedział pan czy pani w reklamie nie było prawdą. Stąd też w czasach, kiedy jest duży wybór produktów należy świadomie odbierać to, co do nas dociera z reklam i dokonywać selekcji.  Proponujemy Wam kilka kroków, które pozwolą wam stawać się odpowiedzialniejszymi konsumentami, oto one:

1. Oglądając reklamę spójrz na nią z dystansem i zastanów się czy produkty w niej promowane są tobie potrzebne;
2. Sprawdź czy reklama nie oszukuje. Udaj się do sklepu i dopytaj sprzedawcy, który z pewnością doradzi tobie, jaki produkt będzie najlepszy

3. Sam możesz sprawdzić produkt i ocenić, czy to co jest w reklamie jest wiarygodne

 

 

 


Opiekunowie SKO: Bartosz Chyś, Justyna Gramała

0
Dodaj Komentarz
  • 9
  • 1
  • 12