10.06.2011

Jak dokonywać najlepszego zakupu?

Oszczędzanie to zaleta i wielka nauka. Nauka poprzez rozwiązywanie zadań matematycznych.

Rozwiązywanie zadań matematycznych może być łatwe i przyjemne. Do tego jeszcze można nauczyć się zaradności i gospodarności, czyli oszczędzania. W maju i na początku czerwca  dzieci z klasy V i VI mogły rozwiązywać dodatkowe zadania uczące dokonywania najlepszego zakupu.  Beatka S. z V klasy i Marta Sz. z VI  świetnie rozwiązały zadania z poniższego zestawu:

 

Zadanie 1

Co jest lepszym zakupem?

500 g otrębów z owsa za 5,50 zł, czy 370 g otrębów z owsa za 4,00 zł?


Zadanie 2

Co jest korzystniejszym zakupem?

Półtora tuzina pomarańcz za 5,60 zł, czy pomarańcze po 30 gr za sztukę?

 

Zadanie 3

Co jest lepszym zakupem?

2 l owocowego jogurtu za 8,50 zł, czy 1,5 l owocowego jogurtu za 6,06 zł?

 

Zadanie 4

Co jest lepszym zakupem?

Rolka filmu na 36 zdjęć za 11,1 zł, czy rolka filmu na 24 zdjęcia za 6,45 zł?

 

Zadanie 5

Co jest lepszym zakupem?

Tubka z 235 g pasty do zębów za 5,50 zł, czy tubka  ze 180 g pasty do zębów za 5 zł i dodatkowym kuponem na 0,6 zł?

 

 

 

 

0
Dodaj Komentarz
  • 8
  • 4
  • 13