Jak dokonywać najlepszego zakupu?
Oszczędzanie to zaleta i wielka nauka. Nauka poprzez rozwiązywanie zadań matematycznych.
Rozwiązywanie zadań matematycznych może być łatwe i przyjemne. Do tego jeszcze można nauczyć się zaradności i gospodarności, czyli oszczędzania. W maju i na początku czerwca dzieci z klasy V i VI mogły rozwiązywać dodatkowe zadania uczące dokonywania najlepszego zakupu. Beatka S. z V klasy i Marta Sz. z VI świetnie rozwiązały zadania z poniższego zestawu:
Zadanie 1
Co jest lepszym zakupem?
500 g otrębów z owsa za 5,50 zł, czy 370 g otrębów z owsa za 4,00 zł?
Zadanie 2
Co jest korzystniejszym zakupem?
Półtora tuzina pomarańcz za 5,60 zł, czy pomarańcze po 30 gr za sztukę?
Zadanie 3
Co jest lepszym zakupem?
2 l owocowego jogurtu za 8,50 zł, czy 1,5 l owocowego jogurtu za 6,06 zł?
Zadanie 4
Co jest lepszym zakupem?
Rolka filmu na 36 zdjęć za 11,1 zł, czy rolka filmu na 24 zdjęcia za 6,45 zł?
Zadanie 5
Co jest lepszym zakupem?
Tubka z 235 g pasty do zębów za 5,50 zł, czy tubka ze 180 g pasty do zębów za 5 zł i dodatkowym kuponem na 0,6 zł?