10.06.2017

Sezonowa skarbnica zdrowia.

ruskawki mają beta-karoten i witaminy z grupy B, żelazo, wapń, potas, magnez. Zawierają dużo błonnika, w tym rozpuszczalnego, czyli pektyny, oraz bromelinę - enzym rozkładający białka.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wartosci-odzywcze-owocow-agrest-truskawki-czeresnie-porzeczki-wisnie-m_37421.html
Owoce, choć są słodkie, mają mało kalorii. Pierwsze są truskawki, później czereśnie, wiśnie, maliny, porzeczki. Ich największą zaletą jest bogactwo witamin i minerałów, które dają zdrowie i przedłużają młodość. Jakie wartości odżywcze kryją się w owocach sezonowych?

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wartosci-odzywcze-owocow-agrest-truskawki-czeresnie-porzeczki-wisnie-m_37421.html

 Podobny obrazPodobny obraz

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify owoceWiosna i lato obfitują w owoce i warzywa

– dzięki nim jest tak kolorowo, przepysznie i przede wszystkim zdrowo.

Warto z tego skorzystać już dziś. Zanim jednak zaczniecie robić zakupy,

dowiedzcie się więcej na temat właściwości konkretnych owoców.

Szczególne właściwości mają owoce leśne,

zawierają bowiem bardzo duże ilości witaminy C

i witamin z grupy B, antyoksydantów,

karotenoidów, wapnia, żelaza, miedzi i błonnika pokarmowego.

Podobny obrazJagody mają silne działanie bakteriobójcze,

poziomki zawierają substancje detoksykujące,

dlatego warto po nie sięgnąć, kiedy mamy spadek energii.

Znalezione obrazy dla zapytania gify poziomkiPoziomki, dzięki dużej zawartości błonnika pokarmowego,

usuwają z organizmu toksyny.

Podobny obraz Maliny to przede wszystkim salicylany. Często spożywamy

konfitury, przetwory na bazie malin albo

sok malinowy wtedy, kiedy jesteśmy chorzy, przeziębieni.

W ciepłe dni zamiast gorących, wymagających długiego gotowania potraw,

lepiej wybrać warzywne sałatki i świeże owoce na deser.

Największą popularnością cieszą się te, które można

wyhodować samemu, w przydomowym ogródku, a więc maliny i porzeczki.

Znalezione obrazy dla zapytania gify owoceŚwieże czereśnie, truskawki, maliny i porzeczki to produkty,

które mają swój czas właśnie w okresie lata.Podobny obraz

W letniej diecie powinny się także znaleźć porzeczki,

które zwiększają odporność organizmu, oczyszczają organizm

z toksyn i poprawiają stan skóry.Znalezione obrazy dla zapytania gify owoce

Natomiast zielone warzywa i owoce, takie jak jarmuż, sałata

czy agrest zawierają chlorofil, który oczyszcza organizm,

usprawnia pracę flory bakteryjnej jelit, zwiększa liczebność

czerwonych krwinek, pomaga zapobiegać nowotworom

i poprawia wzrok. Dostarczają też miedź, która jest

deficytowym składnikiem w naszej codziennej diecie.

Podobny obrazSezonowe owoce mają znacznie większe wartości odżywcze

niż wykonane z nich przetwory. Dlatego najlepiej jeść

je na surowo lub z dodatkiem jogurtu bądź kefiru.

Dzięki temu dostarcza się organizmowi także wapń,

którego Polacy nadal spożywają zbyt mało. Dietetycy zalecają,

aby dziennie zjadać 2–3 porcje owoców.Znalezione obrazy dla zapytania gify poziomki

Jedząc owoce pomagamy sobie w utrzymaniu pięknej sylwetki

i dobrego samopoczucia, ale przede wszystkim zdrowia.

 Znalezione obrazy dla zapytania gify owoce

 

Gdy są świeżo zerwane, mają najwięcej odżywczych składników. Optymalna dzienna dawka to dwa owoce wielkości jabłka, a w przypadku drobniejszych owoców dwie szklanki, czyli ok. 200 g. Tę porcję najlepiej podzielić na dwa posiłki.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/owoce-sezonowe-bogate-w-witaminy-truskawki-czeresnie-maliny-wisnie-poz_33965.html
Gdy są świeżo zerwane, mają najwięcej odżywczych składników. Optymalna dzienna dawka to dwa owoce wielkości jabłka, a w przypadku drobniejszych owoców dwie szklanki, czyli ok. 200 g. Tę porcję najlepiej podzielić na dwa posiłki.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/owoce-sezonowe-bogate-w-witaminy-truskawki-czeresnie-maliny-wisnie-poz_33965.html
Owoce sezonowe, takie jak truskawki, są najbogatsze w witaminy i minerały, dlatego nie przegapmy okazji, by najeść się ich do syta. Latem owoce są nie tylko najsmaczniejsze, ale i najzdrowsze. Korzystaj zatem z obfitości truskawek, malin, czereśni, wiśni, poziomek, porzeczek, gruszek, agrestu, jagód czy moreli.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/owoce-sezonowe-bogate-w-witaminy-truskawki-czeresnie-maliny-wisnie-poz_33965.html
Owoce sezonowe, takie jak truskawki, są najbogatsze w witaminy i minerały, dlatego nie przegapmy okazji, by najeść się ich do syta. Latem owoce są nie tylko najsmaczniejsze, ale i najzdrowsze. Korzystaj zatem z obfitości truskawek, malin, czereśni, wiśni, poziomek, porzeczek, gruszek, agrestu, jagód czy moreli.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/owoce-sezonowe-bogate-w-witaminy-truskawki-czeresnie-maliny-wisnie-poz_33965.html
Owoce sezonowe, takie jak truskawki, są najbogatsze w witaminy i minerały, dlatego nie przegapmy okazji, by najeść się ich do syta. Latem owoce są nie tylko najsmaczniejsze, ale i najzdrowsze. Korzystaj zatem z obfitości truskawek, malin, czereśni, wiśni, poziomek, porzeczek, gruszek, agrestu, jagód czy moreli.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/owoce-sezonowe-bogate-w-witaminy-truskawki-czeresnie-maliny-wisnie-poz_33965.html

 

 

249
Dodaj Komentarz
  • 7
  • 3
  • 0
Komentarze