06.04.2013

Po co ludziom potrzebne są pieniądze?

Edukacja ekonomiczna w klasie I.

 

Tuż przed świętami w klasie I gify księgi gości

został zrealizowany blok tematyczny

pt. "Po co ludziom potrzebne są pieniądze?".

Blok tematyczny obejmował następujące tematy:

1. Rozmawiamy o historii handlu.

2. Rozmawiamy o pieniądzach.

3. Co można mieć za pieniądze, a czego - nie?

4. Przygoda w banku.

Pierwsze zajęcia zainicjowane zostały opowiadaniem gify księgi gości

na temat historii handlu i wynalezienia pieniędzy.

Uczniowie na podstawie tablicy demonstracyjnej i opowiadania nauczycielagify księgi gości

odpowiadali na pytania:

DSC04589.JPG

1. W jaki sposób ludzie handlowali ze sobą, zanim pojawiły się pieniądze?

2. Dlaczego wymieniali się tymi,a nie innymi towarami?

3. Na jakie towary najczęściej przeliczano wartość innych towarów?

4. Czy ta forma handlu była wygodna dla ludzi?

5. Co zmieniło się w sposobie handlowania po wprowadzeniu złota i srebra?

6. Jaka była wada tego środka płatniczego?

7. Co obecnie jest głównym środkiem płatniczym w Polsce i na świecie?

8. Co to są karty płatnicze?

9. Jakie są zalety posiadania karty płatniczej?


gify księgi gości

Po części teoretycznej uczniowie podjęli się wykonania portfelika techniką origami,

a następnie jego ozdabiania według własnego pomysłu.Gify, gifs

portfeleDSC04596.JPG

DSC04597.JPGportfele

portfeleDSC04598.JPG

DSC04599.JPGportfele

portfeleDSC04601.JPG

DSC04605.JPGportfele

Gify, gifsDSC04608.JPG

DSC04610.JPGGify, gifs

0029.gifDSC04611.JPG

DSC04612.JPG0056.gif

0107.gifDSC04614.JPG

DSC04615.JPG


 

Zajęcia uświetnił śpiew i ilustracja ruchowa do piosenki

pt. "Umiem liczyć do dziesięciu".Gify, gifsGify, gifsGify, gifs

Gify, gifsDSC04282.JPG


DSC04284.JPG

DSC04292.JPG


DSC04293.JPG

DSC04294.JPG


DSC04295.JPGTaneczne Ferie Zimowe 2012 we Wrocławiu, Ferie w Mieście Wrocław, Pomysł na Ferie Zimowe we Wrocławiu, Kurs tańca wspaniałą przygodą podczas ferii zimowych

 

Pierwszoklasiści podjęli się również zadania mającego na celu rozpoznawanie monet i banknotów,

wymienianie różnic między monetami i banknotami oraz wyjaśnienie tego,

jak można poznać, z jakiego kraju pochodzą pieniądze.

DSC04272.JPG

DSC04324.JPGgify pieniądze

DSC04326.JPG

DSC04626.JPG

DSC04628.JPG

DSC04329.JPGgify pieniądze


gify pieniądzegify pieniądzegify pieniądze

 

DSC04267.JPG

Uczniowie podczas zabawy "Bijemy monety",

która polegała na tym, że dzieci po uformowaniu z plasteliny kółek

odciskały monety.

DSC04263.JPG

DSC04266.JPG

DSC04269.JPG

DSC04271.JPG

Po stworzeniu własnych monet

pierwszoklasiści póbowali rozwiązać zagadkę

skąd biorą się pieniądze...gify księgi gości

DSC04591.JPG

Na podstawie ilustracji wszystkie dzieci zgodnie stwierdziły,

że banknoty i monety powstają w mennicy.

DSC04625.JPG

DSC04330.JPG

Po części teoretycznej nadszedł czas na wykonanie zadań matematycznych,

mających na celu usystematyzowanie zdobytej wiedzy i przełożenie jej na umiejętności praktyczne.


gify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gości

DSC04331.JPG

gify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gości

DSC04332.JPG

gify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gościgify księgi gości

DSC04618.JPG

gify pieniądzePierwszoklasiści w trakcie zabawy "Krąży talar",

której zadaniem było przekładanie monety z ręki do ręki tak,

aby wyznaczone dziecko nie zauważyło, gdzie ona się znajduje.

A oto tekst rymowanki...gify pieniądze

 

Talar tu, talar tam,

talareczek krąży sam.

Jak to miło i wesoło,

kiedy talar krąży wkoło.

DSC04620.JPG

DSC04621.JPG


DSC04636.JPGRozmiar: 242 bajtów

 

Zabawa w parach polegająca na tym, iż jedna osoba to KASJER W BANKU,

druga osoba to KLIENT. Zadaniem klienta było napisanie na kartce,

jaką kwotę chce wypłacić, a kasjer wypłaca mu pieniądze.

DSC04638.JPG

DSC04637.JPG



427
Dodaj Komentarz
  • 12
  • 28
  • 37
Komentarze