Historia SKO w pigułce 2
styczeń
https://bankomania.pkobp.pl/dla-najmlodszych/dzieci/historia-fenomenu-sko/
5. Konkursy i plakaty (1990-2010)
W latach 90. wartość nagród w sztandarowym konkursie "Dziś oszczędzam w SKO - jutro w PKO" wynosiła co roku ok. 7 mld zł (700 tys. zł - po denominacji w 1995 roku). Autorami konkursowych plakatów byli najwybitniejsi rysownicy i graficy - w 2005 roku do tego grona dołączył, np. Tomasz Lew Leśniak, autor kultowej postaci Jeża Jerzego. Ale SKO organizowało nie tylko konkursy.
Do szkół trafiały także materiały edukacyjno-promocyjne, np. zeszyty SKO, których okładki zdobiły popularne w tym czasie zdjęcia amerykańskich wykonawców i zespołów, czy też uwielbiane przez uczniów wizerunki dinozaurów, będące następstwem popularności filmu Stevena Spielberga "Park Jurajski". W 1999 roku prowadzenie SKO zostało zdefiniowane w statucie Banku. Kilka lat później Bank podjął decyzję o rewitalizacji SKO.
6. Początki rewitalizacji (2010-2012)
Wyznacznikiem procesu kompleksowej rewitalizacji SKO było założenie wszechstronnej innowacyjności - zarówno technologicznej, jak i produktowej. Na czym polegały zmiany? Wzrosło oprocentowanie depozytów na książeczkach SKO: z 0,01 proc. do 5 proc. W 2011 roku powstała platforma społecznościowa www.szkolneblogi.pl, a później, w serwisie nk.pl stworzono grupę "Szkoła Oszczędzania". Obecnie bloguje ponad 550 szkół, a profil na nk.pl ma ok. 75 tys. fanów.
7. Wirtualne skarbonki - realny sukces (2012-2015)
Rok 2012 przyniósł kolejne zmiany w SKO. Wprowadzono 3 rodzaje kont (SKO Konto dla Ucznia, SKO Konto dla Rady Rodziców i SKO Konto dla Szkoły), a uczniom udostępniono serwis internetowy. Nowoczesne SKO dziś może się pochwalić liczbą ok. 4,6 tys. zaangażowanych w program szkół i ponad 157 tys. uczniów posiadających konta w serwisie internetowym. I ciągle ich przybywa.
Krzysztof Michalski