14.02.2014

Walentynki pod hasłem „Uwierzyć w siebie”

SKO-wicze z klasy II i III przy pomocy rodziców i opiekuna SKO zorganizowali wspaniałe walentynkowe zajęcia.

imagesww.jpg

Cele zajęć:

  • poznanie przez rodziców relacji dzieci w klasie,
  • integrowanie zespołu klasowego,
  • wzmacnianie u uczniów wiary w siebie i podkreślanie ważnej roli w zespole klasowym,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  • poznanie oceny rodziców dotyczącej funkcjonowania SKO.

 

Przed zajęciami:

Kilka dni przed obchodami klasowych walentynek zaprosiłam do pomocy w zorganizowaniu święta wszystkich rodziców swoich wychowanków. Za pośrednictwem dzieci przekazałam im specjalny list:

 

Szanowni rodzice!

W związku ze zbliżającymi się walentynkami bardzo proszę o pomoc dzieciom

w przygotowaniu materiału do klasowych obchodów tego święta. Myślę, że będzie to fantastyczna okazja, aby porozmawiać z dziećmi o klasie i dowiedzieć się, w jakim stopniu znają się nawzajem, kogo cenią i jakie mają relacje z koleżankami i kolegami w klasie.

Proszę wpisać wspólnie z dzieckiem do otrzymanej tabelki dobre, miłe słowa

o każdym uczniu w klasie (rubryka Państwa dziecka powinna być pusta). Ocena może być wyłącznie miła, wyrażona z sympatią i szacunkiem. Każdy uczeń ma dobre cechy, wykazuje się czymś innym i pełni w klasie wyjątkową funkcję. Chciałabym, abyśmy wspólnie to odkryli, docenili i pielęgnowali, a dzieciom sprawili radość i dodali więcej wiary w siebie…

Dodatkowym elementem jest ocena pracy SKO.

Podczas zajęć uczniowie będą odcinali kolejno paseczki o każdym dziecku i naklejali na przygotowane serca, które otrzymają w piątek jako walentynkę od klasy.

Z góry dziękuje za pomoc i mam nadzieję, że będzie to dla Państwa wartościowy i mile spędzony czas.

 

Każdy uczeń przyniósł do klasy przygotowaną z rodzicami tabelkę, w której zapisane są miłe słowa do rówieśników z klasy oraz SKO.

 

Przebieg zajęć

  1. Powitanie uczniów.
  2. Wprowadzenie do tematu dnia piosenką.
  3. Dzieci słuchają bicia własnego serca, wyczuwając je dłonią przyłożoną do klatki piersiowej.
  4. Rozmowa kierowana na temat dnia św. Walentego, szukanie odpowiedzi na pytania:

- Jakie święto mamy 14 lutego?

- Kto może obchodzić to święto?

- Cz każdy ma serce?

- W jaki sposób możemy okazać dobre serduszko?

- Czy walentynki to tylko święto zakochanych par?

5. Dzieci siedzą w kręgu i wspólnie odgadują zagadki o przyjaciołach i zakochanych parach z bajek, czytane przez nauczyciela:

- Kto obudził Śpiącą Królewnę?

- Jak nazywa się ukochana Shreka?

- Kto pokochał Bestię?

- Kto jest partnerem pszczółki Mai?

- Jaki tytuł ma bajka, w której braciszek i siostrzyczka zgubili się w lesie?

- Kto ożenił się z Calineczką?

- Jak ma na imię ukochany Julii?

- Jak ma na imię przyjaciółka Kaczora Donalda?

- Jak ma na imię koleżanka Bolka i Lolka?

- W jaki sposób Kopciuszek został królewną?

6. Dzieci wysłuchały wiersza „Walentynki”. Następnie rozmawiały na temat wysyłania kartek walentynkowych.

7. Dzieci wycinają z przygotowanej z rodzicami listy paski z opisem każdego ucznia i naklejają je na serca uczestników zajęć.

8. Wychowawca, przy nastrojowej muzyce, wręcza serca adresatom oraz słodkie lizaki zakupione przez sponsora.

9. Klasę odwiedzają niezwykli goście – Amorki ze szkolnej poczty walentynkowej i rozdają dzieciom walentynki. Walentynkę otrzymało również SKO – została przypięta do tablicy na holu szkoły.

 

Uczniowie słuchali wzajemnie opinii klasy na swój temat. Nie zabrakło życzliwych uśmiechów, braw i miłych słów. Te miłe słowa sprawiły, że każdy poczuł się ważny, potrzebny i doceniony. Tego dnia uczniowie mogli doświadczyć wzajemnej życzliwości i wzmocnić wiarę w siebie. Myślę, że była to lekcja wartościowa dla dzieci, a także dla rodziców, którzy mogli lepiej poznać środowisko rówieśnicze swoich pociech. Miło było zobaczyć i usłyszeć tyle wspaniałych ocen pod adresem SKO. Słowa uczniów i wspaniała integracja są też cenną wskazówką dla wychowawcy klasy łączonej i zarazem opiekuna SKO do dalszej pracy.

walentynkizajcia005.jpg

 

walentynkizajcia006.jpg

 

walentynkizajcia007.jpg

 

walentynkizajcia008.jpg

 

walentynkizajcia009.jpg

2
Dodaj Komentarz
  • 8
  • 11
  • 12
Komentarze