Walentynki pod hasłem „Uwierzyć w siebie”
SKO-wicze z klasy II i III przy pomocy rodziców i opiekuna SKO zorganizowali wspaniałe walentynkowe zajęcia.
Cele zajęć:
- poznanie przez rodziców relacji dzieci w klasie,
- integrowanie zespołu klasowego,
- wzmacnianie u uczniów wiary w siebie i podkreślanie ważnej roli w zespole klasowym,
- wzbogacanie słownictwa,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
- poznanie oceny rodziców dotyczącej funkcjonowania SKO.
Przed zajęciami:
Kilka dni przed obchodami klasowych walentynek zaprosiłam do pomocy w zorganizowaniu święta wszystkich rodziców swoich wychowanków. Za pośrednictwem dzieci przekazałam im specjalny list:
Szanowni rodzice!
W związku ze zbliżającymi się walentynkami bardzo proszę o pomoc dzieciom
w przygotowaniu materiału do klasowych obchodów tego święta. Myślę, że będzie to fantastyczna okazja, aby porozmawiać z dziećmi o klasie i dowiedzieć się, w jakim stopniu znają się nawzajem, kogo cenią i jakie mają relacje z koleżankami i kolegami w klasie.
Proszę wpisać wspólnie z dzieckiem do otrzymanej tabelki dobre, miłe słowa
o każdym uczniu w klasie (rubryka Państwa dziecka powinna być pusta). Ocena może być wyłącznie miła, wyrażona z sympatią i szacunkiem. Każdy uczeń ma dobre cechy, wykazuje się czymś innym i pełni w klasie wyjątkową funkcję. Chciałabym, abyśmy wspólnie to odkryli, docenili i pielęgnowali, a dzieciom sprawili radość i dodali więcej wiary w siebie…
Dodatkowym elementem jest ocena pracy SKO.
Podczas zajęć uczniowie będą odcinali kolejno paseczki o każdym dziecku i naklejali na przygotowane serca, które otrzymają w piątek jako walentynkę od klasy.
Z góry dziękuje za pomoc i mam nadzieję, że będzie to dla Państwa wartościowy i mile spędzony czas.
Każdy uczeń przyniósł do klasy przygotowaną z rodzicami tabelkę, w której zapisane są miłe słowa do rówieśników z klasy oraz SKO.
Przebieg zajęć
- Powitanie uczniów.
- Wprowadzenie do tematu dnia piosenką.
- Dzieci słuchają bicia własnego serca, wyczuwając je dłonią przyłożoną do klatki piersiowej.
- Rozmowa kierowana na temat dnia św. Walentego, szukanie odpowiedzi na pytania:
- Jakie święto mamy 14 lutego?
- Kto może obchodzić to święto?
- Cz każdy ma serce?
- W jaki sposób możemy okazać dobre serduszko?
- Czy walentynki to tylko święto zakochanych par?
5. Dzieci siedzą w kręgu i wspólnie odgadują zagadki o przyjaciołach i zakochanych parach z bajek, czytane przez nauczyciela:
- Kto obudził Śpiącą Królewnę?
- Jak nazywa się ukochana Shreka?
- Kto pokochał Bestię?
- Kto jest partnerem pszczółki Mai?
- Jaki tytuł ma bajka, w której braciszek i siostrzyczka zgubili się w lesie?
- Kto ożenił się z Calineczką?
- Jak ma na imię ukochany Julii?
- Jak ma na imię przyjaciółka Kaczora Donalda?
- Jak ma na imię koleżanka Bolka i Lolka?
- W jaki sposób Kopciuszek został królewną?
6. Dzieci wysłuchały wiersza „Walentynki”. Następnie rozmawiały na temat wysyłania kartek walentynkowych.
7. Dzieci wycinają z przygotowanej z rodzicami listy paski z opisem każdego ucznia i naklejają je na serca uczestników zajęć.
8. Wychowawca, przy nastrojowej muzyce, wręcza serca adresatom oraz słodkie lizaki zakupione przez sponsora.
9. Klasę odwiedzają niezwykli goście – Amorki ze szkolnej poczty walentynkowej i rozdają dzieciom walentynki. Walentynkę otrzymało również SKO – została przypięta do tablicy na holu szkoły.
Uczniowie słuchali wzajemnie opinii klasy na swój temat. Nie zabrakło życzliwych uśmiechów, braw i miłych słów. Te miłe słowa sprawiły, że każdy poczuł się ważny, potrzebny i doceniony. Tego dnia uczniowie mogli doświadczyć wzajemnej życzliwości i wzmocnić wiarę w siebie. Myślę, że była to lekcja wartościowa dla dzieci, a także dla rodziców, którzy mogli lepiej poznać środowisko rówieśnicze swoich pociech. Miło było zobaczyć i usłyszeć tyle wspaniałych ocen pod adresem SKO. Słowa uczniów i wspaniała integracja są też cenną wskazówką dla wychowawcy klasy łączonej i zarazem opiekuna SKO do dalszej pracy.
KOCHAM " WALENTYNKI i serdecznie pozdrawiam
W Walentynki, walentynkowo pozdrawiamy i walentynkowy głosik 40521 zostawiamy :)