14.02.2014

Tor przeszkód SKO

ZADANIA:

1. Bieg po ławeczce gimnastycznej z workiem pieniędzy. Uczniowie z danej drużyny wykonują zadanie na czas. Muszą szybko przejść po ławeczce i nie spaść. Na plecach trzymają worek wypełniony pieniędzmi i balonami. W czasie biegu balon nie może pęknąć. Zadanie jest zaliczone, gdy wszyscy z drużyny wykonają je prawidłowo.

2. Połącz strzałkami nazwę i jej definicję.

KREDYT zakład, w którym bije się

(produkuje) monety, medale, ordery

BANKOMAT przedsiębiorstwo zajmujące się

obrotem pieniędzmi; w banku pieniądze oszczędzamy,

a gdy są nam potrzebne to je wypłacamy

ODSETKI elektroniczny kasjer, maszyna

wydające pieniądze posiadaczom

kont osobistych przy pomocy kart

bankowych

BANK pożyczka jakiej bank udziela

kredytobiorcy

MENNICA zapłata za złożone w banku pieniądze;

odsetki są tym większe, im dłużej

bank może używać pieniędzy klienta

3. Rozsypanki wyrazowe.

W oddzielnych kopertach znajdują się wyrazy tworzące znane po-

wiedzenia. Trzeba je ułożyć poprawnie. Zadanie na czas.

1. GROSZ DO GROSZ I BĘDZIE KOKOSZA

2. DOBRY ŻART TYNFA WART

3. BIEDNY JAK MYSZ KOŚCIELNA

4. Łowienie monet.

Do zadnia potrzebna jest wędka (prawdziwa lub wykonana z kija i sznurka). Na końcu wędki znajduje się magnes. Zadaniem uczniów jest łowienie, za pomocą wędki, monet(okrągłe klocki z magnesem). Zadanie na czas.

5. Wypełnianie czeku.

Uczniowie wspólnie wypełniają czek z banku PKO BP (powiększony format).

 

6. Układanie logo PKO z puzzli.

7. Rozwiązanie krzyżówki.

1. Inaczej pieniądze, mamona.

2. Na głowie królowej lub waluta szwedzka.

3. Pomieszczenie do przechowywania pieniędzy i kosztowności;

serce banku.

4. Osoba lub firma, która straciła swoje pieniądze lub majątek.

5. Miejsce, w którym przechowuje się pieniądze lub udziela pożyczek; inaczej przedsiębiorstwo zajmujące się obrotem pieniędzy.

6. Do wygrania w dużym lotku

7. Metalowy pieniądz.

8. Skrót Powszechnej Kasy Oszczędności.

9. Jest w banku i w sklepie.

ROZWIĄZANIE: SKARBONKA

8. Wyjaśnianie znaczenia terminów.

Uczniowie losują po dwa pojęcia spośród podanych:

bon, fałszerz, lokata, falsyfikat, czek, barter, złoty.

 

Poszczególne zadania punktujemy wg własnego uznania. Zadania można modyfikować w zależności od bazy i możliwości lokalowych.

 

Świetna zabawa – polecam !!!

lekcja1wiosna008.jpg

 

lekcja1wiosna005.jpg

5
Dodaj Komentarz
  • 4
  • 13
  • 1
Komentarze