Przesympatyczny gość w klasie II
W dniu dzisiejszym SKO-wiczów z klasy II odwiedził przesympatyczny gość. To Jaś - główny bohater projektu, który będzie realizowany w tej klasie. Opiekunka SKO przedstawiła uczniom Jasia, a on bardzo chętnie witał się z dziećmi i podglądał co robią.
Jaś jest synem sadownika, dlatego prezentuje się z jabłkiem. Ma więc dużo wspólnego z naszymi SKO-wiczami, ponieważ pochodzą z rodzin sadowniczych. A czego ich nauczy, dowiecie się niebawem.
Projekt „ Jaś uczy przedsiębiorczości” został przygotowany z myślą o uczniach klas I – III. Oparty jest na napisanej przez opiekuna SKO bajce pt.: „O rozważnym Jasiu”.
W ramach projektu zaplanowane są 3 dwugodzinne zajęcia, do przeprowadzenia których służą gotowe scenariusze z załącznikami.
Zestaw scenariuszy został przygotowany z myślą o uczniach, którzy wysłuchali bajkę i nauczycielach zainteresowanych popularyzacją wiedzy ekonomicznej oraz kształtowaniem u uczniów postawy przedsiębiorczości.
Przygotowane w zestawie scenariusze przeznaczone są do realizacji na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej. Mogą być również wykorzystane na zajęciach dodatkowych lub w ramach zajęć świetlicowych.
W scenariuszach zaproponowano różne metody i formy pracy, przede wszystkim aktywizujące metody nauczania, między innymi mapa myśli, burza mózgów, zabawa dramowa, dyskusja. Zajęcia zawierają zadania sprzyjające rozwijaniu kluczowych kompetencji uczniów takich jak planowanie i organizacja pracy, skuteczne porozumiewanie się, efektywna współpraca w zespole.
Scenariusze zostały napisane według podobnego schematu i wszystkie oparte są na jednym wątku tematycznym związanym z bajką. Składają się z kilku części, z których każda po niewielkich przeróbkach może być samodzielną jednostką zrealizowaną podczas zajęć. Taki układ pozwala prowadzącemu na wybór tych zadań, które może zrealizować ze swoimi uczniami.
1.Temat: Skąd się biorą pieniądze?
Czas: 2 godziny
Cel główny:
Popularyzacja wiedzy ekonomicznej wśród uczniów i rozwijanie ich kompetencji z zakresu przedsiębiorczości.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna proste pojęcia ekonomiczne: pieniądz, praca, dochód, wydatki, inwestowanie, oszczędzanie i właściwie ich używa;
- rozumie związki zachodzące pomiędzy pracą a zarabianiem pieniędzy;
- zna wartość pieniędzy, sposoby ich zarabiania, inwestowania i oszczędzania;
- podejmuje decyzje o wykorzystaniu posiadanych środków finansowych;
- współpracuje w zespole, rozumie przyjęte zasady.
Metody:
- mapa myśli,
- pokaz,
- dyskusja,
- burza mózgów.
Formy :
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne: sakiewka, moneta, banknot, karta płatnicza, bon towarowy, przelew bankowy, złota moneta, slajdy – historia rozwoju pieniądza, kolorowe monety (plastikowe lub papierowe), koperty, napisy z pojęciami (załącznik nr 1), mapa myśli ( załącznik nr 2), zdania (załącznik nr 3),
wykreślanka (załącznik nr 4), rebusy (załącznik nr 5a,5b).
2. Temat: Zakładamy małe przedsiębiorstwo.
Czas: 2 godziny
Cel główny:
Popularyzacja wiedzy ekonomicznej wśród uczniów i rozwijanie ich kompetencji z zakresu przedsiębiorczości
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna i stosuje wybrane pojęcia ekonomiczne;
- orientuje się w organizacji małego przedsiębiorstwa;
- rozumie związki zachodzące pomiędzy pracą a zarabianiem pieniędzy;
- zna pojęcie długu i konieczność spłacania go;
- współpracuje w zespole, rozumie przyjęte zasady.
Metody:
- praca w grupie,
- burza mózgów,
- praca z tekstem.
Formy :
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
Duży arkusz papieru z narysowanymi jabłkami, kilka jabłek, kartki z napisami (załącznik nr 1). Rozsypanka(załącznik nr 2), zadania dla grup ( załącznik nr 3),
3. Temat: Uczymy się przedsiębiorczości.
Czas: 2 godziny
Cel główny:
Popularyzacja wiedzy ekonomicznej wśród uczniów i rozwijanie ich kompetencji z zakresu przedsiębiorczości
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna proste pojęcia ekonomiczne: praca, dochód, zysk, inwestowanie, oszczędzanie, kredyt i właściwie ich używa;
- rozumie związki zachodzące pomiędzy pracą a zarabianiem pieniędzy;
- potrafi wymienić cechy osoby przedsiębiorczej;
- współpracuje w zespole, rozumie przyjęte zasady.
Metody:
- praca w grupie,
- burza mózgów,
- praca z tekstem.
Formy :
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne: plastikowe lub papierowe monety, portrety („Folder dla nauczyciela”), napis (załącznik nr 1.), tabela z przymiotnikami (załącznik nr 2.), duży arkusz białego brystolu z napisem (załącznik nr 3.), karta pracy.
Jeżeli jesteście zainteresowani przebiegiem projektu, zaglądajcie na bloga.
Gorąco zachęcam.
W deszczową niedzielę do Was zaglądamy, głosik i pozdrowienia zostawiamy:)))
_____________▒▒▒▒
____________▒▒░░░▒
____________▒▒░░░▒
_____________▒░░▒
_______▒▒▒▒__▓▓▓
______▒░░░▒__▓▓___ ▒▒▒
______▒░░░▒__▓▓_▒▒░░▒
______▒░░░▒___▓_▒░░▒▒
_______▒▒░▓___▓▓_░▒▒
_________▓▓▓__▓▓_▒▒
____________▓_▓▓
_____________▓▓
___▒▒▒▒_____ ▓▓__ ▒▒▒
__▒▒░░░▒____▓__▒░░▒
__▒░░░░▓___ ▓__▒░▒▒
___▒░░▓▓___ ▓__░▒▒
____▓▓▓▓____▓_▓▓
_______▓▓___▓
________▓___▓__▒▒▒
__▒▒▒▒_▓▓_▓_▒▒░▒
_▒░░░▒__▓_▓_▒░▒
_▒▒░░▒__ ▓▓_▒▒▒
____▒▒___▓▓
_________▓▓
_________▓▓
Mimo tego, że jesteśmy
Od czwartku w „niebycie”
Daję Wam i palmę w darze,
Bo tak stary zwyczaj każe.
Miłej Palmowej Niedzieli
❀ڿڰۣ-❀°¤ڿڰۣ-❀ڿڰۣ-❀ڿڰۣ-❀
❀ڿڰۣ❀DZIEŃ DOBRY❀ڿڰ-❀
❀ڿڰۣ-❀°¤ڿڰۣ-❀ڿڰۣ-❀ڿڰۣ-❀
.$..$...$...$...$...$..$..$
...$...$$...$$..$$...$....$
....$...$$ $$..$$..$$...$$
.....$$..$$..$$...$$...$$
.......$$.$$.$$.$$..$$
..........$$.$$.$$,$$
........*(-)(-)///*
.......*(-)(-)(-)//**
........**(-)(-)//**
............*&&&*
.........*&(-)(-)&*
......*&(-)(-)(-)&*
.........*&(-)(-)&&*
.........*&&&&&*
........*(-)(-)///*
.......*(-)(-)(-)//**
........**(-)(-)//**
............*&&&*
.........*&(-)(-)&*
......*&(-)(-)(-)&*
.........*&(-)(-)&&*
........*(-)(-)///*
.......*(-)(-)(-)//**
........**(-)(-)//**
.........*&(-)(-)&*
......*&(-)(-)(-)&*
.........*&(-)(-)&&*
........*(-)(-)///*
.......*(-)(-)(-)//**
........**(-)(-)//**
............*&&&*
...*&(-)(-)&&&(-)(-)&*
.*&(-)(-)(-)&(-)(-)(-)&*
...*&(-)(-)&&&(-)(-)&*
......*&&&&&&&&&*
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
..............] -- [..............
W Niedzielę Palmową do Was zaglądamy i cieplutko pozdrawiamy.
.........$..$.....
....$...$..$...$
.....$..$..$..$
......$.$.$.$
.......$$$$
.......(▓▓)
*\(█)(█)//////*
**(█)(▒)(█)//**
..*(█)(█)///*
.......(▓▓)
......*&█&*
..*&█$%$█&*
&█$**█**$█&
..&█%█%█&*
.......(▓▓)
.....*&&&*
..*&(▒)(▒)&*
*&(▒)(█)(▒)&*
..*&(▒)(▒)&&*
...*&&&&&*
.......(▓▓)
........]█[
........]█[
........]█[
........]█[
Niech czas wielkanocny
utrzyma nasze marzenia w mocy
a wszystkie nasze życzenia
aby okazały się do spełnienia
Pozdrawiam, miłej palmowej niedzieli……
Super projekt. Życzymy powodzenia w jego realizacji. Pozdrawiamy serdecznie w weekendowy wieczór:)
✿(¯`♥´¯)WIECZORNĄ
(¯`•´¯)✿
•,.•۰ڿڰۣ۰۪۪۫۫●۪۫۰ ♥ڿڰۣڿ PORĄ
♥ڿڰۣڿ.۰ڿڰۣ.♥۰ POZDRAWIAM
GŁOSIK 3 ZOSTAWIAM