01.03.2016

PKO BP popularyzuje nowoczesny patriotyzm

Uwagę warszawiaków od kilku dni przykuwa baner na Rotundzie – najbardziej znanym oddziale PKO Banku Polskiego – „1 marca. Narodowy Dzień Żołnierzy Wyklętych. Dziękujemy”. To kolejna inicjatywa Banku, której celem jest utrwalanie znajomości historii Polski i budowanie patriotycznych postaw.

 

Żołnierzom, którzy po II wojnie światowej nie złożyli broni i walczyli o niepodległą Polskę, dopiero w latach 90. zaczęto oddawać należną cześć. Od 2011 roku 1 marca jest świętem państwowym – Narodowym Dniem Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. W tym roku PKO Bank Polski został partnerem wydarzeń upamiętniających ich historię i losy. Baner na Rotundzie – obok sponsorowania przez Bank koncertów z tej okazji czy biegów „Tropem wilczym” – jest jednym z elementów tego zaangażowania.

PKO Bank Polski od lat aktywnie wspiera i sam inicjuje działania utrwalające świadomość narodową oraz popularyzuje idee nowoczesnego patriotyzmu. Jest aktywny m.in. przy okazji rocznic uchwalenia Konstytucji 3 Maja, wybuchu Powstania Warszawskiego czy Święta Niepodległości (jako partner koncertów i biegów). Wspierał także renowację i konserwację najważniejszych zabytków kultury polskiej, m.in. „Bitwy pod Grunwaldem” Jana Matejki.

 

Źródło: https://bankomania.pkobp.pl/bankopasje/promujemy-nowoczesny-patriotyzm/

Autor artykułu: Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego

0
Dodaj Komentarz
  • 5
  • 6
  • 4