Pierwszoklasiści i pieniądze
Pierwszoklasiści często mają już za sobą doświadczenia w posługiwaniu się banknotami i monetami. Wykorzystałam bogactwo tych doświadczeń oraz wcześniej nabytą wiedzę na zajęciach. SKO-wicze mięli już okazję dokonywać zakupów w sklepiku podczas dyskotek, a niektórzy w sklepie spożywczym. Oszczędzają również w SKO. Na pewno wielokrotnie byli też świadkami sytuacji, w których pojawiał się pieniądz - dzięki temu wiedzą, czym jest i do czego służy.
W pracy na zajęciach uwzględniłam dwa aspekty:
- Pierwszy z nich to aspekt społeczny, zastosowanie pieniędzy w codziennych sytuacjach, poznanie wartości banknotów oraz monet i ich nazw.
- Drugi aspekt to praca z banknotami i monetami, w czasie której zwracałam uwagę na budowanie i rozkładanie liczb (liczymy pieniądze, ta sama kwota w inny sposób).
Celem ćwiczeń w tym zakresie było nauczanie dzieci pisowni liczb, zasad ich łączenia oraz rozpoznawania wartości cyfr w zależności od ich pozycji w liczbie. Kontekst pieniężny sprzyjał rozumieniu tych zagadnień oraz pozwalał dzieciom na konkretnym materiale sprawdzić słuszność swoich obliczeń. Moim zadaniem należy również zachęcić dzieci do refleksji na temat gospodarowania pieniędzmi i ich oszczędzania. Uczniowie powinni zdawać sobie sprawę, dlaczego umiejętność oszczędzania pieniędzy jest taka ważna. Przeprowadziliśmy na ten temat klasową dyskusję.
Pozdrawiam i pyszny pączek zostawiam. Śmiało można skosztować, bo wirtualny, więc bez kalorii :)
http://www.paczekdlaciebie.pl/197090