12.02.2015

Pierwszoklasiści i pieniądze

Pierwszoklasiści często mają już za sobą doświadczenia w posługiwaniu się banknotami i monetami. Wykorzystałam bogactwo tych doświadczeń oraz wcześniej nabytą wiedzę na zajęciach. SKO-wicze mięli już okazję dokonywać zakupów  w sklepiku podczas dyskotek, a niektórzy w sklepie spożywczym. Oszczędzają również w SKO. Na pewno wielokrotnie byli też świadkami sytuacji, w których pojawiał się pieniądz - dzięki temu wiedzą, czym jest i do czego służy.

W pracy na zajęciach uwzględniłam dwa aspekty:

- Pierwszy z nich to aspekt społeczny, zastosowanie pieniędzy w codziennych sytuacjach, poznanie wartości banknotów oraz monet i ich nazw.

- Drugi aspekt to praca z banknotami i monetami, w czasie której zwracałam uwagę na budowanie i rozkładanie liczb (liczymy pieniądze, ta sama kwota w inny sposób).

Celem ćwiczeń w tym zakresie było nauczanie dzieci pisowni liczb, zasad ich łączenia oraz rozpoznawania wartości cyfr w zależności od ich pozycji w liczbie. Kontekst pieniężny sprzyjał rozumieniu tych zagadnień oraz pozwalał dzieciom na konkretnym materiale sprawdzić słuszność swoich obliczeń. Moim zadaniem należy również zachęcić dzieci do refleksji na temat gospodarowania pieniędzmi i ich oszczędzania. Uczniowie powinni zdawać sobie sprawę, dlaczego umiejętność oszczędzania pieniędzy jest taka ważna. Przeprowadziliśmy na ten temat klasową dyskusję.

obliczeniapienine009.jpg

 

obliczeniapienine010.jpg

 

obliczeniapienine001.jpg

 

obliczeniapienine002.jpg

 

obliczeniapienine003.jpg

 

obliczeniapienine004.jpg

 

obliczeniapienine005.jpg

 

obliczeniapienine006.jpg

 

obliczeniapienine007.jpg

 

obliczeniapienine008.jpg

1
Dodaj Komentarz
  • 28
  • 25
  • 14
Komentarze