Od muszelek do kart kredytowych – ewolucja pieniądza
Tym razem nasze pieniążkoloty zabrały nas na wycieczkę szlakiem ewolucji pieniądza.
Rozpoczęliśmy podróż od wysłuchania fragmentu utworu – „Mamona” (Republika) - a następnie stosując burzę mózgów uczniowie odpowiadali na pytania: O czym oni śpiewali? Czy pieniądze „kręcą” światem? Po zebraniu odpowiedzi podsumowaliśmy, że podróż będą dotyczyć pieniądza, a konkretnie będzie odpowiedzią na pytania:
- Co tak naprawdę wpłynęło na pojawienie się monet i banknotów, a w czasach nam współczesnych pieniądza elektronicznego?
- Czy przed pojawieniem się pieniędzy ludzie stosowali inne sposoby płacenia za towary?
- Kto wymyślił pieniądze i dlaczego?
Korzystając z techniki świateł – kartki czerwone, żółte, zielone – sprawdzaliśmy zrozumienie pytań/celu zajęć, poruszanych problemów.
Podróż uatrakcyjniły bardzo ciekawe animacje z NBPortal.pl : „Problemy z pieniądzem kruszcowym”, „To nie Fenicjanie wymyślili pieniądze” oraz prezentacja „Ewolucja pieniądza”.
Przedstawiamy zdjęcia z tej fascynującej podróży:
Nie zawsze w historii ludzie używali pieniędzy takich jak obecnie. Dlatego jako podsumowanie zadaniem uczniów – na podstawie artykułu „Od paciorków do kart kredytowych” (Bankoteka nr 1/2011) i prezentacji – było podanie (poprzez ułożenie karteczek z napisami w odpowiednich miejscach) form pieniądza występujących w historii oraz rodzajów pieniądza, które spotykamy współcześnie.
Wyniki naszej pracy:
ಌஐಌ*ಌஐಌ*ಌஐಌ**ಌஐಌ*ಌஐಌ ಌஐಌ
~~~D O B R Y ♥♥♥ W I E C Z Ó R ~~~
ಌஐಌ*ಌஐಌ*ಌஐಌ**ಌஐಌ*ಌஐಌ ಌஐಌ
SERDECZNIE WAS POZDRAWIAMY
I GŁOSIK ZOSTAWIAMY :))))
ಌஐಌ*ಌஐಌ*ಌஐಌ**ಌஐಌ*ಌஐಌ ಌஐಌ
Wieczorkiem pozdrawiam i głosik zostawiam.