13.09.2021

Nowy rok - nowy projekt w klasie II

Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.

Wkrótce wyruszamy na wspaniałą finansową wędrówkę!!!

Ale najpierw opiekun SKO musi przejść szkolenie, które odbędzie się na przełomie października i listopada.

img

Główne cele projektu:

  • nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
  • nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.

Działania podejmowane w ramach projektu "Od grosika do złotówki" mają na celu:

rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze.

Dzieci będą wykonywały zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwiną samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umocnią wiarę we własne siły i możliwości.

Realizacja projektu potrwa 10 miesięcy.

Uczniowie odbędą podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której będą zdobywali określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzyma „Dzienniki podróży”, w którym będzie dokumentował realizację poszczególnych zadań.

Wdrażanie projektu jest również podstawą do wspólnych działań rodziców i nauczycieli w trosce o bezpieczeństwo i rozwój edukacji finansowej dziecka. Dzieci wracając do domu i poproszą opiekunów o rozmowę na temat związany z treścią zajęć, umieszczony na naklejce, którą otrzymają, np. „Porozmawiaj ze mną o tym, jak bezpiecznie bawić się w domu i na dworze”.

W trakcie podróży jest też czas, w którym rodzice pełnią rolę konsultantów i w ciągu 14 dni dokonują analizy, w jakiej dziedzinie ich dziecko oszczędza najlepiej. Wnioski z tych obserwacji stanowią bazę do dalszej pracy nauczyciela i uczniów.

img

 
0
Dodaj Komentarz
  • 11
  • 12
  • 10