Finanse rodziny
Były zajęcia dla klas I - IV, są i dla klas V - VIII - panie z banku zadbały również o starszych uczniów.
Tytułem wstępu:
Stan świadomości finansowej w naszym społeczeństwie jest niski. Według badania OECD z 2017 dotyczącego świadomości finansowej spośród 30 krajów świata i 51 tys. ankietowanych zajęliśmy ostatnie miejsce. Tylko 3 na 10 Polaków myśli o swoich finansach w perspektywie długoterminowej. Z kolei według badań przeprowadzonych przez Standard & Poor’s (S&P) w 2014 roku na próbie 150 tys. osób reprezentujących ponad 140 krajów zajęliśmy 40 miejsce na świecie i 22 miejsce w Unii Europejskiej. To badanie pokazało, że jedynie 42% Polaków można przypisać cechę, którą określa się mianem świadomości ekonomiczno-finansowej. Zaś jej średni poziom w Europie to 50%: w Szwecji i Danii ponad 70%, w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii 65%. Niskiemu poziomowi świadomości finansowej zazwyczaj towarzyszą złe nawyki finansowe. Z kolei, złe nawyki finansowe są w praktyce po prostu przyczyną kłopotów finansowych, z którymi boryka się niejedno polskie gospodarstwo domowe. Wiele polskich rodzin jest zadłużonych ponad miarę. Złe nawyki finansowe bywają także przyczyną bardzo bolesnego startu w dorosłe życie dla młodych ludzi. Jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor dla ponad 567 tys. młodych osób z przedziału wiekowego 18-34 lat pierwsze poważne decyzje finansowe skończyły się kłopotami finansowymi, których rozwiązanie może rzutować na całe dorosłe życie! W sumie osoby te mają przeterminowane długi pozakredytowe o wartości przekraczającej 4,6 mld zł! Powinno być zatem oczywiste, że braki w podstawowej edukacji finansowej stają się nie tylko powodem marnotrawienia zasobów gospodarczych, ludzkiego życia i motywacji. Stają się także barierą wzrostu i rozwoju gospodarczego. Wielkim wysiłkiem finansowym i organizacyjnym budujemy przy naszych szkołach boiska „Orliki”. W ten sposób chcemy wyszkolić przyszłych wybitnych piłkarzy. Jednakże trzeba postawić pytanie: ile procent uczniów opuszczających szkoły będzie zawodowo związanych z piłką nożną? Przypuszczalnie mniej niż 0,1%. Teraz zadajmy pytanie o edukację finansową w naszych szkołach: co robimy, aby nasze dzieci miały podstawową wiedzę o finansach, dochodach, wydatkach, budżecie domowym, oszczędnościach, inwestycjach i kredytach? Ile procent uczniów będzie miało w dorosłym życiu styczność z tymi zagadnieniami? Będzie to prawie 100%. Zatem należy jak najwcześniej rozpocząć edukację finansową uczniów. Finanse rodziny są bardzo ważne. Aby Polska była naprawdę zamożnym krajem, potrzebni są zamożni Polacy i zamożne rodziny!
♥__◕◕◕ Dziękujemy za prace przesłane
Na Ogólnopolski Konkurs Plastyczny
,,Moja wymarzona podróż
z Lokatką i Hatetepesem
- z okazji 85 lecia SKO":)
╠♥__ (¯`:´¯)_◕◕◕_(¯`:´¯)
╠♥(¯ `•.\|/.•´¯)__(¯ `•.\|/.•´¯)
╠♥(¯ `•.(۞).•´¯)(¯ `•.(۞).•´¯)
╠♥.(_.•´/|\`•._)__(_.•´/|\`•._)
╠♥__ (_.:._) _◕◕◕_ (_.:._)
╠♥__◕◕◕_ :-):-)
Wkrótce ogłoszenie wyników.
Pozdrawiamy:) SKO Lubenia
***********************
Pozdrawiamy niedzielnie. Miłego dnia.
W sobotni poranek do was zagladamy
i na nasz blog zapraszamy.
Pozdrowienia slemy w weekendu sie radujemy
SKO Mszczonów