Czy pieniądze są nam potrzebne ?
Uczniowie klasy I brali udział w zajęciach " Czy pieniądze są nam potrzebne ? ".
Cele zajęć:
Uczeń powinien:
- rozumieć pojęcie pieniądza,
- wyjaśniać, dlaczego ludzie posługują się pieniędzmi,
- wiedzieć, jak nazywa się pieniądz, którym posługujemy się na co dzień,
- określać, jakie funkcje pełni pieniądz,
- rozumieć związki, jakie zachodzą pomiędzy pracą a zarabianiem pieniędzy.
Pojęcia kluczowe:
- pieniądz,
- monety,
- banknoty,
- bank,
- złoty polski,
- euro
Przebieg zajęć:
1. Na początku zajęć uczniowie rozwiązali rebus (hasło: pieniądz).
2. Ochotnicy wyjaśniali - co to są pieniądze; przedmioty mogące pełnić rolę pieniądza; transakcje bezgotówkowe.
3. Rozwiązywanie krzyżówki (hasło: złoty polski).
4. Omówienie wyglądu i nominałów pieniędzy, którymi posługujemy się na co dzień; euro.
5. Czytanie fragmentu książki Carlo Collodiego "Pinokio" oraz omówienie funkcji pieniądza.
6. Źródła dochodów oszczędności uczniów.
7. Skąd dorośli mają pieniądze?
8. Wykonywanie zadań związanych z prostymi obliczeniami pieniężnymi.
Zajęcia zostały przeprowadzone w oparciu o materiały opracowane w ramach programu edukacyjnego SKO prowadzonego przez PKO BP.
fajna sprawa i zabawa
Ważna sprawa!
Pieniądze są nam potrzebne, bardzo!
Bardzo pomysłowa lekcja, gratulacje!
Zachęcam gorąco nauczycieli do prowadzenia takich zajęć. Wysiłek i praca włożona w przygotowanie warte są zadowolenia dzieci. Mam nadzieję, że "coś" zostanie w ich pamięci:)
Taka lekcja pozostanie uczniom w pamięci.
Zabawa i nauka to fajna lekcja:)
Lekcja o oszczędzaniu to inwestycja - bardzo przydatna, zwłaszcza dla małych dzieci.
Ciekawa lekcja, bardzo interesująca.