Badam, myślę, poznaję - czyli "Lekcje z natury"
SKO-wicze z klasy II i III przyłączyli się do programu Ministerstwa Środowiska "Lekcje z natury". Odkrywanie świata różnorodności biologicznej może być fascynującą przygodą. Dzieci są ciekawe otaczającej ich rzeczywistości, zadają mnóstwo pytań: „a co to?”, „a dlaczego?”, „a po co?”. Mamy więc niepowtarzalną szansę, by potraktować je jak partnera i mądrze, inspirująco zaspokoić ich ciekawość.Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami, dostrzegają nowe kształty i barwy, interesują się tym, co żyje, porusza się, rośnie, wydaje różne odgłosy. Poprzez wspólne obserwacje, rozmowy, działania możemy pobudzać ich wrażliwość oraz kształtować umiejętność rozumowania naukowego – z jednej strony analitycznego i badawczego, z drugiej otwartego na nowe doznania, kreatywne rozwiązania. Świat przyrody obserwowany na spacerze w naszym pięknym parku to doskonałe miejsce do przeprowadzenia zajęć. Program „Lekcje z natury” proponuje wybór pomysłów na inspirujące zadania do zrealizowania z dziećmi w terenie.
Codziennie, w każdym środowisku – w domu, na osiedlu, na wycieczce, na wakacjach – stykamy się z różnorodnością biologiczną, nawet jeśli nie znamy, czy nie używamy tego określenia. Wykorzystajmy to nie tylko do zwiększenia wiedzy o roślinach i zwierzętach, ich cechach charakterystycznych czy środowiskach, w których żyją, ale również do rozwijania szacunku dla wszystkich istot żywych, tolerancji i akceptacji różnorodności, wyrabiania nawyków konsumenckich, zdrowego odżywiania, podejmowania aktywności w najbliższym otoczeniu.Różnorodność biologiczna to nie tylko różnorodność roślin i zwierząt oraz miejsc ich życia (np. lasów, łąk, bagien). To także wzajemne powiązania miedzy nimi. Cały świat przyrody pozostaje w zależności od siebie. Zmiana jednego elementu wpływa na inne. My ludzie też jesteśmy częścią tej sieci życia. Świadomość tego, to większa świadomość własnych możliwości i ograniczeń. Zapraszamy do odwiedzenia strony dla dzieci na temat różnorodności biologicznej, na której znajdziecie gry, aplikacje, konkursy i ciekawostki dotyczące świata przyrody. Przewodnikami po stronie są żaba, jeż, dżdżownica i mrówka. Nieprzypadkowo to właśnie oni, w krótkich edukacyjnych historyjkach opowiadają o zależnościach człowieka od natury. Wszystkie te zwierzęta nie należą do grona ulubionych przez dzieci, ale mimo to pełnią ważną rolę w ekosystemie. Na przykładzie tych bohaterów dziecko odkryje, że każda żywa istota pełni ważną rolę dla środowiska, dlatego do każdego aspektu przyrody warto podchodzić z szacunkiem.
W ramach programu zrealizowaliśmy 5 zadań terenowych i zebraliśmy 200 punktów. W nagrodę za pracę otrzymamy nagrodę, która odpowiada ilości zebranych punktów.
Naze zrealizowane zadania.
Nagroda, którą wybraliśmy.
Pozdrowienia z Wysokienic!!
_______________$$
______________$$_$
____________$$$__$_$$$$
____________$$__$$_____$
___________$$$_$__$_____$
__________$$$$_____$$___$$$$$$
_________$$$$$______$$_$_____$$
________$$$$$_______$$________$
________$$$$$_______$_______$
________$$$$$$_____$_______$
_________$$$$$$____$______$
__________$$$$$$$$_______$
__$$$_________$$$$$$$_$$
$$$$$$$_________$$$
_$$$$$$$_________$
__$$$$$$_________$$
___$$$___$_______$$
___________$_____$
_______$$$$_$___$
_____$$$$$$__$_$$
____$$$$$$$___$$
____$$$$$______$
____$$$________$
____$__________$
_____________$_$
______________$$
_______________$
_______________$
_______________$
Z serdecznymi pozdrowieniami w majowy wieczór głosik 41376/36
------- ♥(¯`.´¯)♥ WITAM
--------(¯°۰۪۪۫۫●۪۫۰°¯) PIĘKNIE
--------♥(_.´`._)♥ W SOBOTĘ
___٭٭______٭٭____٭٭
__٭"__$$$$$$$$$$$$$_•_*_"_•_*
__•__$$$$$$$$$$$$$$$_•_*_•_*
_*__$$$$$$ (-)(-)$$$$$$_•_*"_•
___$$$$$$(-)(-)(-)$$$$$$_•"_•_*
•_$$$$$$$$ (-)(-)$$$$$$$$_•"_•_*
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_•_*_
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_*_"_•
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
___________$$$$_*_"_•_*_"_•
_________ $$$$$$$_•_*_"_•_*
_________$$$$$$$$_*_"_•_*
__________$$$$$$- *_"_•_*_"_•
___________$$$$-- *_"_•_*_"_•
___________$$$$-- *_"_•_*_"_•
__________$$$$$$- *_"_•_*_"_•
__________$$$$$$- *_"_•_*_"_•
__________$$$$$$-, *_"_•_*_"_•
_________$$$$$$$$- *_"_•_*_"_•
__________$$$$$$- *_"_•_*_"_•
______ $$$$$$$$$$$$$_•_*_"_•_*
_____$$$$$$$$$$$$$$$$_•_*_"_•_*
Serdecznie pozdrawiam.
Na dobranoc głosik 41360/33 zostawiam.
٭٭______٭٭____٭٭____
..(█)..D_•_*_"_•_*
..."♥(█)..O_•_*_"_•_*
.*...*.."♥(█).B_•_*_"_•_*
...♥...*...."♥(█)..R_•_*_"_•_*
.*...*...♥..*...".♥(█)..A_•_*_"_•_*
...♥...*...♥....*....."♥(█)..N*_"_
......*....♥..*...♥...*..."♥(█)..O*
.*....♥.....*....♥...*.....*..."♥(█).C
.*..♥...*.....*.....♥.....*....*..."♥
41357 i pozdrowienia zostawiamy!!!
W Dzień Niezapominajki do Was zaglądamy i pozdrowić Was nie zapominam...:)
Wspaniałego dnia życzę....
.................(¯`°v°´¯)
..................(_.^._).....(¯`°v°´¯)
.......(¯`°v°´¯) ...............(_.^._)
.........(_.^._)...Serdecznie pozdrawiam
i głosy zostawiam:)
Dzień dobry!
______♥▒♥________♥▒♥
_____♥▒▒▒♥_____♥▒▒▒♥
____♥▒▒♥▒▒▒♥▒▒▒▒♥▒▒♥
___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥
_♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
♥▒▒♥▒▒♥▓▓▓♥▓▓▓▓♥▒♥▒▒♥
_♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥
___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
____♥▒▒♥▒▒▒_▓♥▒▒♥▒▒♥
_____♥▒▒▒♥_▓____♥▒▒▒♥
______♥▒♥__▓_____♥▒♥
_____________▓
______________▓___
_______________▓
________ஞ۩♣___▓___ஞ۩♣
_____ஞ۩♣ஞ۩♣__▓_ஞ۩♣ஞ۩♣
___ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ
___ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣__ஞ۩♣ஞ۩♣
_____ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩
_______ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣
_________ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣
___________ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ
____________ஞ۩♣ஞ۩
______________ஞ۩♣
_______________ ஞ
Z serdecznymi pozdrowieniami
w pochmurną majową niedzielę głosik 41334/18
Życzę wspaniałego, słonecznego dnia.
Pozdrawiam głosikiem 41333
________ ,✳.*`,✳.*`,✳.
_____ ,✳.*`,✳.*`,✳.
__,✳.*`,✳.*`,✳.
_,✳.*`,✳.*`,✳
,✳.*`,✳.*`,✳.
,✳.*`,✳.*`,✳.
,✳.*`,✳.*`,✳.
_,✳.*`,✳.*`,✳.
__,,✳.*`,✳.*`,✳.
_____ ,✳.*`,✳.*`,✳.
__________ ,✳.*`,✳.*`,✳. Spokojnej nocki:)✳.*`,✳.*✳.*`,✳.*
Pozdrawiamy:) i głosik na dobranoc zostawiamy:) ✳.*`,✳.*✳.*`,✳.*✳.*`,✳.*✳✳.*`,✳.*✳.*`,✳
W majowy wieczór z serdecznymi pozdrowieniami głosik 41321/10
SERDECZNIE POZDRAWIAM, GŁOSIK SYMPATII ZOSTAWIAM :)))