MPOTĘGA – SPRAWA UTRACONYCH OSZCZĘDNOŚCI
MPOTĘGA – SPRAWA UTRACONYCH OSZCZĘDNOŚCI
„Matematyczni detektywi”, realizując następne zadania w ramach projektu mPotęga, zajęli się sprawą zaginionych oszczędności. Był to punkt wyjścia do zajęcia się problemem: jak najlepiej oszczędzać, które sposoby są najlepsze dla uczniów w szkole podstawowej. Uczestnicy zastanawiali się co można oszczędzać, zwracając uwagę nie tylko na aspekt pieniężny. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniom ekologicznym. Oprócz tego omawiano pojęcia związane z pieniędzmi – banknoty, monety, nominał, karty, awers, rewers, odsetki, procenty itp. Zastanawiano się czy warto planować wydatki i jak to skutecznie robić.
Uczestnicy projektu rozwiązywali również zadania związane z tematyką finansową. Mieli do odgadnięcia zagadki, krzyżówki, wykreślanki, a także Sudoku i bingo. W każdej z tych aktywności utrwalano omawiane pojęcia i rozwijano kompetencje matematyczne.