Witamy !SKO Sianów!
Dzień z Patronem Szkoły : Jankiem Bytnarem! 94 rocznica urodzin "Rudego"!
Dnia 06.05.2015r. obchodziliśmy Święto Patrona Naszej 1 : hm.Janka Bytnara.
Cele:
- poznanie postaci bohatera szkoły;
- poznanie historii naszej szkoły;
- budzenie więzi emocjonalnej z Jankiem Bytnarem;
- wyjaśnienie i zrozumienie pojęć historycznych;
- pobudzenie do dumy i patriotyzmu;
- integracja szkolna;
- współpraca ze środowiskami harcerskimi.
Przebieg imprezy:
1. Zbiórka uczniów z wychowawcami oraz czynności organizacyjne.
Część pierwsza(oficjalna):
1. Apel na placu szkolnym: oficjalne powitanie uczniów, pracowników szkoły oraz zaproszonych gości (harcerze z Hufca ZHP Ziemi Koszalińskiej) przez Dyrektora szkoły.
2. Wprowadzenie sztandaru i wysłuchanie Hymnu Szarych Szeregów;
3. Recytacja wierszy przez uczniów naszej szkoły ( Katarzyna G., Zuza R.);
4.Złożenie kwiatów i zapalenie znicza pod tablicą pamiątkową upamiętniającą hm. Janka „Rudego” Bytnara przez Dyrektora szkoły oraz
przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego;
5. Wysłuchanie piosenki harcerskiej „Gdzie jesteście Rudy, Alku, Zośko?”
6. Wyprowadzenie sztandaru.
Część druga:
Uczniowie zostają podzieleni na trzy sekcje i wraz z wychowawcami /nauczycielami udają się w wyznaczone miejsca.
Czas pobytu w punkcie: ok. 20 min. Po upływie tego czasu następuję wymiana.
Sekcje:
I sekcja: „0”, I, II klasa
II sekcja: III oraz IV klasa
III sekcja: V oraz VI klasa
Punkty:
I – „SALA PAMIĘCI” (s. nr 6) w której uczniowie poznają najważniejsze informacje związane z patronem (krótki film, galeria, album z rodzinnymi zdjęciami, fotografie);
II- „Plac Unii Lubelskiej” (plac, podwórko szkolne) na którym uczniowie grają w grę pt. „Żołnierz patrzy” ( na zasadzie klasycznej gry „Baba Jaga patrzy”).
III- „Bitwa o flagę” ( park miejski). Słynna zabawa harcerska polegająca na zdobyciu flagi przeciwnika.
Część trzecia: Quiz historyczny na bazie „Awantury o kasę”.
Część czwarta
1. Obiad, zabawy oraz „pląsy” z harcerzami;
Część piąta:
FINAŁOWA AKCJA: układanie znaku Polski Walczącej z białych i czerwonych kartek na szkolnym placu;
Ognisko i zakończenie imprezy.