09.06.2017

WYCIECZKA W GÓRY

W dniach 31.05.2017 - 02.06.2017 klasy 6a i 6c udały się w daleką podróż na południe kraju. Wycieczkę planowaliśmy rozważnie już od października 2016 i cierpliwie na nią oszczędzaliśmy.

Wyruszyliśmy wczesnym świtem /o godz.2.00/ autokarem spod szkoły, a o 13.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce. Urzeczeni pięknem podziemi solnych pojechaliśmy na nocleg do Zakopanego, gdzie czekała już na nas obiadokolacja:) Z okien pensjonatu dojrzeliśmy Kasprowy Wierch i ,uśpiony' Giewont :)

Następny dzień /01.06.2017/ okazał się prawdziwą gratką dla nas lubiących aktywny wypoczynek: wędrowaliśmy bowiem nad Morskie Oko- to ok.10 km w jedną stronę. Gdy dotarliśmy do celu, widok szmaragdowej wody w otoczeniu Tatr z ośnieżonymi szczytami przerósł nasze oczekiwania. Od Pana przewodnika dowiedzieliśmy się, że znajdujemy się na wysokości 1410 m n.p.m. Podziwialiśmy wyniosłe Rysy i Mięguszowieckie Szczyty. Po wędrówce były zakupy pamiątek na Krupówkach oraz fascynacje Wielką Krokwią /aktualnie w remoncie/.

W ostatnim dniu zwiedzaliśmy zabytki Krakowa: m.in. Wawel, Dzwon Zygmunta /każdy dotknął serca dzwonu/, Kościół Mariacki. Posłuchaliśmy hejnału i obowiązkowo zakupiliśmy pamiątki w Sukiennicach, a przy Wawelskim Smoku wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia. Po smakowitym obiadku Pod Smoczą Jamą, wyruszyliśmy w 10- cio godzinną drogę powrotną do Suwałk.

Wycieczka minęła bardzo szybko, zbyt szybko. W pamięci pozostały wspomnienia i zachwycające widoki gór. Jeszcze kiedyś tam wrócimy... Warto oszczędzać na następną wyprawę!