17.03.2025

Nowe metody płatności👌👌

 

 Nowe płatności dla e-commerce

 

Instytut IBRIS w swoich badaniach wykazuje, że nawet co piąty Polak nie ma przy sobie gotówki,

kiedy wychodzi z domu na zakupy. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele się zmieniło.

W 2009 roku 64% osób za zakupy płaciło gotówką (dane Warszawskiego Instytutu Bankowości). 

35% osób poniżej 26 roku życia korzysta wyłącznie z płatności bezgotówkowych.

 Za zakupy smartfonem płaci już blisko 4,5 miliona Polaków.

 

Nowe metody płatności takie jak Blik, opaska płatnicza, smartwatch są bezpieczne, wygodne i lubiane przez klientów. Sklepy, jeden po drugim, dostosowują się do tych trendów.

Blik oraz płatności mobilne z wykorzystaniem specjalnych aplikacji, np. Apple Pay oraz Google Pay

  • Możemy używać ich podobnie, jak zbliżeniowych kart płatniczych, jednak do płatności używamy urządzenia mobilnego lub smartwatcha, na których mamy zainstalowaną aplikację z „przypiętą” kartą. Do terminala płatniczego zbliżamy urządzenie i zatwierdzamy płatność np. kodem PIN, którym również odblokowujemy ekran lub w przypadku iPhonów, w zależności od modelu, metodą rozpoznawania linii papilarnych lub rysów twarzy właściciela telefonu. Co ważne, w taki sposób dokonamy zatwierdzenia transakcji również powyżej 50 zł”.

🤓Co ciekawe, w Chinach nowe płatności dla e-commerce poprzez skanowanie rysów twarzy jest już całkiem popularna. Sieci KFC w ponad 300 lokalizacjach na terenie kraju oferują możliwość płacenia… uśmiechem! Aplikacja Smile to Pay to technologiczna ciekawostka, która z pewnością za kilka lat zagości także w Polsce.🤫😃

Nowe metody płatności

PS Jesteśmy coraz bardziej nowocześni, ale nadal płacimy tradycyjnie, jeszcze...🤠🥸💇‍♀️💇💇‍♂️Ważne, aby o tym pamiętać i w ferworze cyfrowej transformacji zbytnio nie odbiec od realiów.

Ulubionymi metodami płatności Polaków nadal są:

  • przelewy bankowe (43%),
  • bankowość elektroniczną (27%),
  • płatności kartą (26%).

/https://www.promoagency.pl/blog/nowe-metody-platnosci-ktore-odmienia-e-commerce/

 

 

 

4
Dodaj Komentarz
  • 7
  • 6
  • 2
Komentarze