09.10.2013

W Roztoczańskim Parku Narodowym

Październik rozpoczęliśmy od wycieczki do Zwierzyńca. Dla pierwszaków był to pierwszy wyjazd, dlatego oprócz ciekawości towarzyszyła im niepewność.

Podróż upłynęła nam spokojnie. Podzieleni na dwie grupy udaliśmy się na zajęcia w Ośrodku Edukacji Ekologicznej Roztoczańskiego Parku Narodowego. Najpierw uczniowie klasy I a oraz część uczniów klasy II b uczestniczyli w zajęciach w pracowni przyrodniczej. Poznawali nazwy parków narodowych w Polsce oraz ich położenie, dowiedzieli się czego potrzebują rośliny do życia, obserwowali pod mikroskopem rośliny występujące w RPN. Potem zwiedzili wystawę "W krainie jodły, buka i tarpana". Uczniowie klasy III b oraz druga grupa uczniów klasy II b uczestniczyła w tych samych zajęciach, ale w odwrotnej kolejności.

Następnie całą grupą udaliśmy się na spacer do Zwierzynka.

Tam mogliśmy oglądać koniki polskie, żyjące w naturalnym środowisku. Dużo radości sprawiły nam kaczki krzyżówki, które popisywały się przed nami lądowaniem na wodzie.

Po obiedzie ruszyliśmy na Bukową Górę. Wspinaczka po ponad 140 stopniach schodów była dość męcząca, ale wszystkim wystarczyło sił. Tym bardziej, że po drodze próbowaliśmy nasion buczyny. Niezapomniany był też widok ze szczytu.

Potem udaliśmy się na spacer po Zwierzyńcu. Obejrzeliśmy Kościółek na wodzie i pomnik upamiętniający walkę mieszkańców z szarańczą.

Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.