27.10.2017

Zbieramy makulaturę - oszczędzamy lasy i nie tylko...

 

 

      Podobny obraz

Warto zatem teraz przypomnieć sobie, dlaczego selektywna zbiórka papieru

jest ważna i w jaki sposób chroni przyrodę.

         

Papier jako cenny surowiec powstaje z drewna, to rzecz powszechnie wiadoma.

I chociaż drewno nie jest surowcem nieodnawialnym, bo drzewa można zastąpić nowymi,

doskonale zdajemy sobie sprawę, że ich wycinka ma swoje konsekwencje.

Drzewa pochłaniają CO2 i produkują niezbędny do życia tlen. Co więcej, rosną bardzo długo,

a zatem, by ich wydajność osiągnęła poziom drzew wyciętych potrzeba wielu, wielu lat.

W takiej sytuacji bardzo ważne staje się oszczędzanie papieru,

selektywna zbiórka odpadów papierowych i ich recykling.

 

W jaki sposób możemy ograniczyć zużycie papieru?

Oto kilka prostych i sprawdzonych sposobów:

1) zamień faktury papierowe na e-faktury,

2) rachunki płać online, dzięki czemu nie będziesz korzystać z żadnych druczków,

3) wykorzystuj do pisania obie strony kartki, do drukowania też,

4) do robienia notatek wykorzystuj stare, nie do końca zapisane zeszyty.

 

Zbiórka makulatury, oszczędanie i jej przetwarzanie nie tylko pozwalają chronić drzewa

(1 tona makulatury chroni przed wycinką ok. 15-17 drzew), ale też oszczędzać inne surowce,

takie jak woda czy ropa naftowa, ograniczyć ilość energii potrzebnej do procesu powstania papieru.

I sprawa ostatnia, choć wcale nie najmniej ważna – 1 tona makulatury pozwala zaoszczędzić

ok. 7m3 na składowisku odpadów.

Recykling papieru ma niestety jeden mankament – nie można go prowadzić w nieskończoność.

Po ok. 6 cyklach włókna celulozowe kurczą się, sztywnieją i zaczynają się rozpadać.

Podobny obraz

 

 

Jak widzimy oszczędzanie papieru to bardzo ważna sprawa.

Idąc dalej za tą myślą przewodnią w szkole

zorganizowana została akcja "Zbiórki makulatury".

Znalezione obrazy dla zapytania oszczędzanie makulatury

W akcję włączyło się bardzo dużo osób, nie tylko społeczność szkolna,

ale i co nas bardzo cieszy najbliższe środowisko lokalne.

Wszystkim, którzy wspierali naszą akcję SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

Dzieki Waszej pomocy udało sie nam do tej pory zebrać 2760 kg, co dało nam kwotę 617 zł.

Kwota imponująca :) Brawa dla Wszystkich :)

Nie spoczywamy jednak i w dalszym ciągu makulaturę zbieramy :)

 Zdjęcie użytkownika Niepubliczne Przedszkole w Ługach Wielkich.Zdjęcie użytkownika Niepubliczne Przedszkole w Ługach Wielkich.

img

Znalezione obrazy dla zapytania buzie makulatura gify ruchome

 


 

11
Dodaj Komentarz
  • 0
  • 2
  • 8
Komentarze