Lekcja z małej ekonomii
Poczytaj, to ciekawe:)
Dla najmłodszych
Ekonomia dla najmłodszych, czyli sztuka rozmawiania z dziećmi o pieniądzach. Rozmowy z dzieckiem o pieniądzach są doskonałą inwestycją w przyszłość. Obecnie wielu młodym osobom wchodzącym na rynek pracy po prostu brakuje nie tylko kompetencji, ale również umiejętności w zakresie przedsiębiorczości. Dzieciństwo to z kolei najbardziej twórczy okres w życiu każdego człowieka. Kształtowanie świadomości ekonomicznej dziecka trzeba zatem rozpocząć już w wieku przedszkolnym, a kontynuować w szkole podstawowej, gimnazjum i na dalszych etapach edukacji. Celem tych działań powinno być kształtowanie świadomości ekonomicznej, tak bardzo potrzebnej w dorosłym życiu w dzisiejszym świecie.
Słownik młodego ekonomisty ...
Bank – jest instytucją finansową.
Oznacza to, że bank zajmuje się naszymi pieniędzmi.
Jeśli mamy dużo gotówki i nie chcemy trzymać jej w domu,
w banku możemy założyć rachunek, na który wpłacimy gotówkę.
Gotówka – są to pieniądze w formie fizycznej.
Oznacza to, że możemy je np. wziąć do ręki.
Gotówka to banknoty i monety.
Przelew – jest to jeden ze sposobów płacenia.
Przelew można wykonać np. w banku.
Z jednego rachunku bankowego przelewamy pieniądze
na inny rachunek bankowy.
Karta płatnicza – plastikowy kartonik,
który zastępuje nam gotówkę.
Na karcie jest napisane nasze imię i nazwisko,
numer karty oraz bank, który wydał kartę
i czas ważności tej karty.
Kartą płatniczą możemy zapłacić,
kiedy nie mamy przy sobie gotówki,
czyli monet i banknotów, ale środki mamy
na koncie w banku.
Lokata – lokatę można założyć w banku.
Lokata są to pieniądze, które osoba pożycza
bankowi na określony czas.
Bank po upływie tego czasu oddaje osobie pieniądze
plus odsetki za pożyczkę. SKO -we tabliczki oszczędności też służą
powiększaniu naszej lokaty.
Pensja – inaczej możemy ją nazwać wynagrodzeniem.
Pensja to kwota pieniędzy, jaką osoby pracujące otrzymują
za swoją pracę co miesiąc.
Bankomat – maszyna, dzięki której możemy wybrać gotówkę
z naszego konta bankowego.
Bankomaty często można zobaczyć przy bankach,
sklepach oraz stacjach benzynowych.
Żeby wybrać gotówkę, potrzebujemy karty płatniczej.
Z dziećmi warto rozmawiać o finansach od najmłodszych lat.
Rodzice powinni zauważać i doceniać ich aktywność
związaną z oszczędzaniem, nawet jeśli ogranicza się ona
tylko do wrzucania monet do tradycyjnej skarbonki.
Zostawiam głosiki 😊
Super
Super
Super
Super
Super
super
super
super
super
super
super
super
super
super
super
Supcio
Bardzo ważne informacje
Świetna lekcja, pozdrawiamy.