Zaskakujące efekty ... część 6 i ostatnia
Prezentacja efektów pracy w projekcie "Motyw pieniędzy w malarstwie" uczniów klasy II.
Klasa II zajęła się obrazem nieco innym niż pozostałe.
Inne więc podejście do tematu.
Zapraszamy na ostatnią prezentację z cyklu
"Motyw pieniędzy w malarstwie".
Obraz Jana Brueghla starszego:
„ Martwa natura z girlandą kwiatów i złotą tacą" z 1618 r.
Obraz można oglądać w Muzeum Sztuk Pięknych w Brukseli.
- Dlaczego "martwa natura"? Czy ktoś umarł?
- Nie!"Martwa natura" to znaczy, że na obrazie nie ma żywych postaci. To przedstawienie przedmiotów użytkowych, np. naczyń, kwiatów, itp. ułożonych tak, aby tworzyły efektowną kompozycję kształtów, barw i cieni.
- A jakaś ciekawostka?
- Warto zwrócić uwagę na złocistą spinkę do włosów, zakończoną perłą. Umiejscowiono ją po lewej stronie obrazu.
- Wiązać to można z ciekawym zwyczajem popularnym kiedyś w Holandii. Otóż kobiety "wolne" umieszczały spinkę po swojej lewej stronie, co pozwalało z łatwością rozpoznać, czy warto taką dziewczę podrywać, czy też niestety jest zajęta.
Pora na interpretację obrazu w wykoaniu klasy II.
"Martwa natura z koralami, pierścionkami, zegarkami, bransoletkami i innymi śwecidełkami".
I trochę z przymrużeniem oka:
"Martwa natura z uczniami".
- Oj, pani z plastyki pogrozi nam palcami za manipulowanie definicjami :)
Współczesna interpretacja, bardziej żartem niż na serio
"Martwa natura z książeczkami", bo wszyscy jesteśmy SKO-wiczami.
To była świetna zabawa!
Klasa II mistrzem reklamy SKO.
Brawo!
brawa
super
Pozdrawiamy prawie świątecznie.
Witajcie! Przed świętami odwiedzamy i cieplutko pozdrawiamy zostawiając głosik:) 🎄⛄🎄⛄🎄⛄🎄⛄🎄⛄🎄
Brawo za pomysł...
Liczymy na Was :)
O tym opowie nasza dzisiejsza wystawa.
Nie ważne ile lat działacie :)))
Czekamy na Wasz wpis - 22.12.2015 r.