22.12.2015

Zaskakujące efekty ... część 6 i ostatnia

Prezentacja efektów pracy w projekcie "Motyw pieniędzy w malarstwie" uczniów klasy II.

Klasa II zajęła się obrazem nieco innym niż pozostałe.

Inne więc podejście do tematu.

Zapraszamy na ostatnią prezentację z cyklu

"Motyw pieniędzy w malarstwie".

img

Obraz Jana Brueghla starszego:

„ Martwa natura z girlandą kwiatów i złotą tacą" z 1618 r.

Obraz można oglądać w Muzeum Sztuk Pięknych w Brukseli.

- Dlaczego "martwa natura"? Czy ktoś umarł?

- Nie!"Martwa natura" to znaczy, że na obrazie nie ma żywych postaci.  To przedstawienie przedmiotów użytkowych, np. naczyń, kwiatów, itp. ułożonych tak, aby tworzyły efektowną kompozycję kształtów, barw i cieni.

- A jakaś ciekawostka?

- Warto zwrócić uwagę na złocistą spinkę do włosów, zakończoną perłą. Umiejscowiono ją po lewej stronie obrazu.

- Wiązać to można z ciekawym zwyczajem popularnym kiedyś w Holandii. Otóż kobiety "wolne" umieszczały spinkę po swojej lewej stronie, co pozwalało z łatwością rozpoznać, czy warto taką dziewczę podrywać, czy też niestety jest zajęta.

Pora na interpretację obrazu w wykoaniu klasy II.

img

"Martwa natura z koralami, pierścionkami, zegarkami, bransoletkami  i innymi śwecidełkami".

I trochę z przymrużeniem oka:
img

"Martwa natura z uczniami".

- Oj, pani z plastyki pogrozi nam palcami za manipulowanie  definicjami :)

Współczesna interpretacja, bardziej żartem niż na serio

img

"Martwa natura z książeczkami", bo wszyscy jesteśmy SKO-wiczami.

To była świetna zabawa!

img
img

 

 

Klasa II mistrzem reklamy SKO.

Brawo!

 

7
Dodaj Komentarz
  • 32
  • 31
  • 23
Komentarze