12.10.2023

WYCIECZKA DO SANDOMIERZA

28 września 2023 roku uczniowie klas I, II, III uczestniczyli w wycieczce  do słynnego miasta Sandomierza.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzenia Muzeum Ojca Mateusza, gdzie zlokalizowano repliki kościółka, plebanii, komisariatu i pałacu biskupiego. Figury woskowe aktorów grających w serialu zrobiono niezwykle realistycznie. Można usiąść przy stole z Pluskwą, pokrzątać się po kuchni z Natalią, popracować na komisariacie z Możejką i wreszcie znaleźć się w areszcie pod czujnym okiem Nocula.

Kolejnym punktem wycieczki była Zbrojownia Rycerska. Tutaj mogliśmy ubrać stroje rycerskie oraz wysłuchać wykładu dotyczącego rycerskiego kunsztu.  Następnie udaliśmy się na urokliwy spacer podczas, którego mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki i dotarliśmy do Bramy Opatowskiej. Aby dostać się na samą górę, trzeba pokonać 137 wąskich schodków. Na szczycie okazało się, że było warto trochę się zmęczyć, ponieważ z tarasu widokowego rozciągała się piękna panorama Sandomierza ,fragment rzeki Wisły, przypominający kształtem literę "S".

Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na obiad, chwilę relaksu  i zakup pamiątek na Sandomierskim rynku.

Z wycieczki po Sandomierzu zapamiętamy również i to, że to jest jedyne na świecie miejsce występowania krzemienia pasiastego. Przechodziliśmy obok nietypowej rzeźby pierścienia z krzemieniem pasiastym (ważącym 80 kg). Każdy ją dotknął na szczęście!!!

Idąc do urokliwego Wąwozu Królowej Jadwigi przechodziliśmy przez słynne w Sandomierzu Ucho Igielne.  Furta Dominikańska to wąskie przejście, przypominające kształtem ucho igły do szycia.

Potem mieliśmy zaplanowany rejs statkiem po Wiśle. Na statku było przyjemnie, wreszcie trochę odpoczęliśmy,

podziwialiśmy widoki, rozmawialiśmy i śmialiśmy się.