13.03.2025

Poznajemy historię kart bankomatowych

PKO BP, jako największy bank w Polsce, odegrał kluczową rolę w popularyzacji kart bankomatowych w kraju.

Początki (1980–1990)

W 1986 r. - PKO BP uruchomił pierwszy bankomat w Polsce.
W 1991 r. - wydano pierwsze karty bankomatowe, początkowo przeznaczone do wypłat gotówki.
W 1993 r. - pojawiły się pierwsze karty międzynarodowe Visa i Mastercard.

Dynamiczny rozwój (2000)

Wprowadzono karty debetowe i kredytowe z funkcją płatności bezgotówkowych.
Zaczęto stosować technologię mikroprocesorową (EMV), zwiększającą bezpieczeństwo transakcji.
Rozbudowano sieć bankomatów i usług samoobsługowych.

Nowoczesne technologie (2010–2020)

W 2010 r. - PKO BP wprowadził płatności zbliżeniowe i mobilne.
W 2016 r. - bank uruchomił BLIK – system płatności mobilnych.
Wprowadzono karty wirtualne i wielowalutowe, a także integrację z Apple Pay i Google Pay.

Obecne trendy 

Coraz większa popularność cyfrowych portfeli i wirtualnych kart.
Automatyzacja usług, w tym płatności biometryczne i tokenizacja kart.
Zwiększone inwestycje w bezpieczeństwo i personalizację usług kartowych.

PKO BP przez 35 lat ewoluował od prostych kart bankomatowych do nowoczesnych rozwiązań płatniczych, dostosowując się do zmieniających się potrzeb klientów i technologii.

img

 

2
Dodaj Komentarz
  • 4
  • 3
  • 7
Komentarze