27.01.2018

Kto oszczędza- ma na podróże!

Z wizytą w Dreźnie

(szerokość: 375 / wysokość: 281)

Uczniowie  naszej szkoły z klas 7B i 7C z wychowawczyniami panią Małgorzatą Cieślą,  Violettą Gachowską oraz germanistą p. Jarosławem Chęsiem w dniu 08.12.2017  udali się autokarem na szkolną wycieczkę do niemieckiego miasta Drezno. Nad  naszym bezpieczeństwem także  czuwała  mama Ali- p. Agnieszka Druzga  oraz mama Filipa- p. Kasia Pawłowska.

Po przyjeździe do Niemiec zwiedzanie  rozpoczęliśmy od zamku Stolpen, który położony jest między miejscowościami  Drezno i Bautzen. Twierdza została usytuowana na wysokości 365 metrów n.p.m.  Podziwialiśmy pięknie zachowane ruiny zamku  oraz zostaliśmy zapoznani z historią  hrabiny Cosel. Pan przewodnik oprowadził nas  po pomieszczeniach zamku, gdzie w jednym z nich mogliśmy obejrzeć projekcję  filmu, który zobrazował nam zmieniający się na przestrzeni lat kształt zamku.  Budowla przetrwała od XII wieku a poprzez  wojny została dotkliwie zniszczona i opuszczona. Od 1874 r. zamek jest otwarty  dla zwiedzających. Obecnie jest częściowo odrestaurowany, gdzie można zwiedzić  muzeum z salą tortur oraz grób hrabiny Anny Konstancji Cosel.  Następnie udaliśmy się w dalszą  podróż do Drezna, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta od Pałacu Zwinger,  najznakomitszej budowli późnego baroku w Niemczech. Zabudowa urzekła nas swoim  pięknem i luksusem architektonicznym.  Kolejnym punktem zwiedzania był Orszak książęcy malowidło naścienne którego  autorem był drezdeński malarz Wilhelm Walther, poprzez które upamiętnił 800-  letnią historię władców. Zwiedziliśmy Katedrę św. Trójcy gdzie szczególnie  zwróciłam uwagę na przepiękne organy   usytuowane w części chórowej. Następnie poszliśmy do Muzeum Higieny. Mogliśmy  zobaczyć historyczne eksponaty połączone z nowoczesnymi technologiami.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był  najstarszy bożonarodzeniowy jarmark, który jest jedną z największych atrakcji w  Dreźnie podczas adwentu. Jarmark zachwycił nas wspaniałą i największą na  świecie świąteczną piramidą oraz mnóstwem świateł, kolorów i dźwięków.

Niepostrzeżenie wycieczka dobiegła końca i  w komplecie udaliśmy się w drogę powrotną. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni  wróciliśmy do Chojnowa.

Z niecierpliwością oczekujemy  następnej. A planujemy na wiosnę odwiedzić południowych sąsiadów…

(szerokość: 375 / wysokość: 281)(szerokość: 375 / wysokość: 281)