03.05.2019

Porady Lokatki!

Pamiętaj o zdrowym odżywianiu i niemarnowaniu żywności!

Czy wiesz, co jesz?

I jaki ma to wpływ na Twój organizm?

Pamiętasz, jak Kasia i Kuba Pieniążek kupowali warzywa i owoce na bazarku? Po powrocie do domu dzieci sprawdziły, jakie zawierają witaminy i składniki mineralne.

Podczas weekendu majowego weź z nich przykład :) Wybierz 5 ulubionych warzyw i owoców. Do każdego z nich wyszukaj jedną lub więcej informacji na temat: witamin, składników mineralnych albo właściwości, które zawierają :)

Moja lista:
Arbuzy – zawierają głównie wodę, dlatego świetnie nawadniają i gaszą pragnienie
Porzeczki – dzięki zawartej w nich witaminie C, sprzyjają poprawie odporności
Pomidory – są bogate w potas, który obniża ciśnienie krwi
Rukola – zawiera witaminę K, która wzmacnia naczynia krwionośne oraz witaminę A, która poprawia wzrok
Szpinak – reguluje odkładanie tłuszczu w organizmie i ma mało kalorii

Wiadomości szukaj w publikacji "Apetyt na zdrowie – czyli o zasadach prawidłowego odżywiania, świadomym kupowaniu i niemarnowaniu żywności", internecie albo podręcznikach.

img

0
Dodaj Komentarz
  • 25
  • 33
  • 22