SKO- RYS HISTORYCZNY (odsłona 4)
Rewitalizacja
Zapowiedzią rewitalizacji SKO było podwyższenie przez PKO Bank Polski oprocentowania depozytów na książeczkach z 0,01% do 5%. To pierwsza tak duża zmiana!
Następnie wprowadzono SKO do internetu. W roku szkolnym 2010/2011 Bank udostępnił znaną nam wszystkim platformę Szkolne Blogi. Na blogach prowadzonych przez 773 placówki, szkoły opisują działania związane z prowadzeniem Szkolnych Kas Oszczędności. Blogowicze SKO wymieniają się doświadczeniami, podsuwają sobie pomysły, organizują konkursy międzyszkolne, co niewątpliwie przyczynia się do większej popularności SKO wśród młodych ludzi. Dodatkowo uruchomiono grupę w serwisie "Nasza Klasa" o nazwie "Szkoła Oszczędzania" (ma ona w tej chwili ok. 75tys. zwolenników).
Wygląd serwisu internetowego SKO
Rok 2012 był bardzo ważny dla SKO. Wprowadzono wówczas 3 rodzaje kont (SKO Konto dla Ucznia, SKO Konto dla Rady Rodziców i SKO Konto dla Szkoły). Uczniom został udostępniony serwis internetowy SKO, który jest wsparciem edukacji ekonomicznej najmłodszych. Znajdują się w nim m. in. wirtualne skarbonki czy plan oszczędzania, dzięki którym dzieci uczą się jak zarządzać własnym budżetem.
Sukcesem PKO BP stała się też kampania reklamowa z Szymonem Majewskim pod hasłem "Poznaj moc oszczędzania z SKO" zrealizowana na początku roku szkolnego 2012/2013.
Szkoły uczestniczące w SKO mają do dyspozycji materiały edukacyjne w tym opracowane przez PKO BP, objęte patronatem MEN. Szkolne Kasy Oszczędności uczą dzieci nie tylko oszczędzania czy przedsiębiorczości, ale także ekologii, bezpiecznych zachowań na drodze (przy współpracy z Komendą Główną Policji), cyberpezpieczeństwa, zdrowego odżywiania, niemarnowania żywności. Podejmują wiele ważnych tematów. Obecnie w programie SKO uczestniczy 4,6tys. społeczności szkolnych, konta ma ponad 155tys. dzieci a oferta edukacyjna dociera do ponad miliona uczniów.
Proces rewitalizacji SKO został wpisany w strategię"Lider" PKO BP jako jeden z jej elementów. W obowiązującej teraz strategii "Codziennie Najlepszy", SKO wskazywanie jest jako jeden z elementów tworzących wizerunek PKO Banku Polskiego jako instytucji innowacyjnej i nowoczesnej. Rewitalizacja SKO została bardzo wysoko oceniona przez ekspertów, czego dowodem są liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane PKO BP.
Tak oto dobiegła końca nasza opowieść o historii SKO. Następne odsłony wraz z Bankiem PKO, tworzyć będziemy my sami - dziś, jutro, za miesiąc, rok etc. etc.
Materiały na podstawie wiadomości ze strony http://www.pkobp.pl
grosik do grosika i uzbiera się . Wiec oszczedzajmy ( nie tylko piniądze) :)
OSZĘDZAJMY
Oszczędzajmy zatem i razem twórzmy kolejną odsłonę.:-)
Ważne informacje.
Ważne informacje.
Pozdrawiam.
Super
Super
Ciekawa opowieść. 😊
Super
❇ ✴ ❄💕 Pozdrawiamy gorąco w bardzo mroźny wieczór 💕 ✴ ❄
⛄ brrr.... brrr... brrr... ⛄
💗 ∗ 💗☆ ∗ 💗 ☆ 💗 ☆
●═══════◄▒▒►═══════●
💕 . . * 💕 ☆. + * . * 💕 * ☆. 💕 * . 💕
☆ ☆POZDRAWIAM CIEPLUTKO
☆ 💗 ☆ŻYCZĘ MIŁEGO
WIECZORKU ☆ 💗 ☆
,☆ 💗 ☆
☆ 💗 ☆☆ 💗 ☆
●═══════◄▒▒►═══════●
✬ 💗 ∗ 💗☆ ∗ 💗 ☆ 💗 ☆
Wasze wpisy som kul
Fajnie że w dzisiejszych czasach dzieci wciąż chcą oszczędzać i tym samym dalej tworzyć historię SKO.
Pozdrowienia z Jedlicza zasyla Natalia .Głosiki sympatii zostawiam .Miłego dnia 🤗
Dziękujemy za odwiedzinki! Również pozdrawiamy!
Ciekawe te informacje!
Brawo 😝😛
Super 😝
Super👏👏👏
Pozdrowienia ślę wraz z promykami słońca i życzę miłego dnia :)))
Super !!! Mam nadzieję, że kolejne wpisy będą też tak ciekawe i wciągające !
💕 . . * 💕 ☆. + * . * 💕 * ☆. 💕 * . 💕
☆ ☆Pozdrawiam ,życzę miłego ,spokojnego dnia.
☆ 💗 ☆Natalia💕 . . * 💕 ☆. + * . * 💕 * ☆. 💕 * . 💕
Ps.Głosiki sympatii zostawiam