21.01.2019

SKO- RYS HISTORYCZNY (odsłona 4)

Rewitalizacja 

     Zapowiedzią rewitalizacji SKO było podwyższenie przez PKO Bank Polski oprocentowania depozytów na książeczkach z 0,01% do 5%. To pierwsza tak duża zmiana!

      Następnie wprowadzono SKO do internetu. W roku szkolnym 2010/2011 Bank udostępnił znaną nam wszystkim platformę Szkolne Blogi.  Na blogach prowadzonych przez 773 placówki, szkoły opisują działania związane z prowadzeniem Szkolnych Kas Oszczędności. Blogowicze SKO wymieniają się doświadczeniami, podsuwają sobie pomysły, organizują konkursy międzyszkolne, co niewątpliwie przyczynia się do większej popularności SKO wśród młodych ludzi. Dodatkowo uruchomiono grupę w serwisie "Nasza Klasa" o nazwie "Szkoła Oszczędzania" (ma ona w tej chwili ok. 75tys. zwolenników).

img

 Wygląd serwisu internetowego SKO

     Rok 2012 był bardzo ważny dla SKO. Wprowadzono wówczas 3 rodzaje kont (SKO Konto dla Ucznia, SKO Konto dla Rady Rodziców i SKO Konto dla Szkoły). Uczniom został udostępniony serwis internetowy SKO, który jest wsparciem edukacji ekonomicznej najmłodszych. Znajdują się w nim m. in. wirtualne skarbonki czy plan oszczędzania, dzięki którym dzieci uczą się jak zarządzać własnym budżetem.

     Sukcesem PKO BP stała się też kampania reklamowa z Szymonem Majewskim pod hasłem "Poznaj moc oszczędzania z SKO" zrealizowana na początku roku szkolnego 2012/2013.

     Szkoły uczestniczące w SKO mają do dyspozycji materiały edukacyjne w tym opracowane przez PKO BP, objęte patronatem MEN. Szkolne Kasy Oszczędności uczą dzieci nie tylko oszczędzania czy przedsiębiorczości, ale także ekologii, bezpiecznych zachowań na drodze (przy współpracy z Komendą Główną Policji), cyberpezpieczeństwa, zdrowego odżywiania, niemarnowania żywności. Podejmują wiele ważnych tematów. Obecnie w programie SKO uczestniczy 4,6tys. społeczności szkolnych, konta ma ponad 155tys. dzieci a oferta edukacyjna dociera do ponad miliona uczniów.

     Proces rewitalizacji SKO został wpisany w strategię"Lider" PKO BP jako jeden z jej elementów. W obowiązującej teraz strategii "Codziennie Najlepszy", SKO wskazywanie jest jako jeden z elementów tworzących wizerunek PKO Banku Polskiego jako instytucji innowacyjnej i nowoczesnej. Rewitalizacja SKO została bardzo wysoko oceniona przez ekspertów, czego dowodem są liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane PKO BP.

    Tak oto dobiegła końca nasza opowieść o historii SKO. Następne odsłony wraz z Bankiem PKO, tworzyć będziemy my sami - dziś, jutro, za miesiąc, rok etc. etc. 

  Materiały na podstawie wiadomości ze strony http://www.pkobp.pl

23
Dodaj Komentarz
  • 9
  • 1
  • 4
Komentarze