05.06.2013

Wycieczka do Chorwacji

W dniach 20.05.-28.05.2013r. wyjechaliśmy na wycieczkę do Trogiru w Chorwacji. Wielu z nas skorzystało z pieniędzy zgromadzonych w SKO.

20.05. – 21.05

Wyjechaliśmy 20 maja o godzinie 16.00. Podróż trwała 16 godzin. Na miejsce zajechaliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, ciekawi nowych wrażeń i zachwyceni pięknymi widokami, które roztoczyła przed nami wyspa Čiovo.

Widok na Wyspę Ciovo

Zakwaterowaliśmy się w pięknym budynku w pokojach dwuosobowych z łazienkami. Po krótkim odpoczynku poszliśmy na plażę.

Woda była ciepła, musieliśmy tylko uważać na jeżowce.

Kąpiel w morzu

Wieczorem spacerowaliśmy wzdłuż plaży.

Spacer

22.06.

Po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie starej części Trogiru. Jest to piękne stare miasto. Trogir jest miastem portowym na wybrzeżu Morza Adriatyckiego, znajdującym się w środkowej Dalmacji, w okręgu Splicko-Dalmatyńskim w Chorwacji. Połączony podnoszonym mostem z wyspą Čiovo.

Trogir

23.06.

Zwiedzaliśmy Split. Niestety padał deszcz i pałac Dioklecjana wydał nam się bardzo ponury. Mamy nadzieję, że dotknięcie palca prawej stopy biskupa Grzegorza spełni nasze marzenia.

Zwiedzanie

24.06.

Dzisiaj płynęliśmy łódkami po przepięknej rzece Cetinie, która przepływa przez wspaniały kanion. Wyruszyliśmy z miasteczka Omis otoczonego masywnymi wąwozami. Pogoda była słoneczna i podroż między skałami bardzo nam się podobała. Potem poszliśmy na plażę i kapaliśmy się w morzu.

Łódką po Cetinie

25.06.

Wstaliśmy bardzo wcześnie, bo czekała nas podróż statkiem po rzece w Parku Narodowym Rzeki Krka. Już o dziewiątej weszliśmy na statek. Jaki był nasz żal, gdy niebo zachmurzyło się i zaczął padać deszcz, wszyscy musieli zejść pod pokład.

Na szczęście deszcz przestał padać i spacer po mostkach i pomostach nad wodospadami był bardzo przyjemny, a widoki wspaniałe!

Krka

Nad Wodospadem

Wodospad

Wracając wstąpiliśmy na małą wysepkę, na której znajduje się bardzo urocze miasteczko Primošten.

Promosten

Jedliśmy tam wspaniałe lody, każdy inny.