08.11.2018

2-dniowa wycieczka do Warszawy

W dniach 18-19 października klasa VIIa i VIIb pojechały na wycieczkę do Warszawy.

W dniu 18 października zebraliśmy się rano na stacji LOTOS i odjechaliśmy do Warszawy. Podróż minęła nam bardzo szybko, bo po paru chwiliach byliśmy już w stolicy. :)

Na początku zwiedzaliśmy Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego. Gdy dojechaliśmy, każdy miał 15 minut na samodzielne zwiedzanie ogrodu. Potem podzieliliśmy się na 3 grupy i poszliśmy zwiedzać szklarnię. Przewodnicy opowiedzieli nam wiele ciekawych faktów na temat rosnących tam roślin. Bardzo nam się podobało!

Potem pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Jest to największe tego typu centrum nauki w Polsce. Zostało ono założone w 2005 roku. Spędziliśmy tam 4 godziny i mieliśmy okazję przeprowadzić wiele ciekawych eksperymentów na różne tematy. Na koniec obejrzeliśmy w planetarium film, pt.: ,,Czarne dziury". Ta atrakcja niezmiernie spodobała się uczniom, ponieważ wszystko było zrobione bardzo realistycznie i wszysy czuli się jak w kosmosie!

Po długim czasie spędzonym w Centrum Nauki, przyszedł czas na zwiedzanie Stadionu Narodowego. Mieliśmy szanse dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat Stadionu Narodowego i piłkarzy z naszej reperazentacji.

Czy wiecie, że ten ekran na poniższym zdjęciu jest wielkością zbliżony do wielkości mieszkania w bloku?

Do ośrodka zajechaliśmy wieczorem. Po kolacji odbył się krótkie spotkanie dla chętnych, aby lepiej się poznać i zintegrować. Zaraz po tym położyliśmy się spać wiedząc, że jutro czeka nas ciekawy i pracowity dzień.

Wyjechaliśmy zaraz po śniadaniu. Pierwszym  punktem tego dnia było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to naprawdę wyjątkowe muzeum wyróżniające się na tle innych. Można tam samodzielnie doświadczyć wielu rzeczy. Dostępna jest tam również opcja zbierania kartek z kalendarza, na których jest napisane, co wydarzyło się danego dnia powstania.

Po 2 godzianach spędzonym w muzeum pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Jest to najwyższy budynek w Polsce. W planach był wjazd na najwyższy taras widokowy. Zobaczyliśmy Warszawę z góry. Było to dla nas niezwykłe doświadczenie. Stolica z takiej wysokości wydaje się jeszcze piękniejsza.

Później udaliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta i Łazienek Królewskich. Zobaczyliśmy wiele zabytków Warszawy.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Taras Widokowy na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Pożegnaliśmy się tam z naszą panią animatorką z ARTRIP'u która towarzyszyła nam przez całą wycieczkę. Otrzymaliśmy medale i dyplomy za udział w wyjeździe.

Wycieczka bardzo się wszystkim podobała i z niecierpliwością czekamy na kolejną. ;)

Dalsza część fotorelacji:

Znalezione obrazy dla zapytania strzałka w dół gif