24.04.2017

Odporność w szklance

Teraz gdy łatwo złapać przeziębienie, codziennie pij szklankę soku. To skuteczna broń przeciw infekcjom.

Warzywa i owoce obfitują w cenne składniki, mobilizujące układ odpornościowy do lepszej pracy. Do przygotowania koktajli warto wykorzystać m.in:

☼ natkę pietruszki- jest bogata w witaminę C

☼ marchew- jest źródłem beta-karotenu, który organizm przekształca w witaminę A- utrzymuje w dobrym stanie skórę oraz błony śluzowe, będące pierwszą linią obrony organizmu.

☼ szpinak- oprócz witaminy C, beta-karotenu i żelaza zawiera witaminy B5, B6 i kwas foliowy aktywujące komórki układu odpornościowego

☼ pomidory- obfitują w likopen, sprzyja odporności, zawierają beta-karoten i witaminę C

☼ cytrusy- zawierają witaminę C i rutynę, która uszczelnia naczynia krwionośnie i przedłuża działanie witaminy C

☼ porzeczki i aronie- sporo jest w nich cennej witaminy C, zawierają antocyjany wzmacniają ce odporność i rutynę.

Składniki

  • 1 średniej wielkości jabłko
  • 1 duża marchewka
  • 1 pomarańcza
  • sok z 1/2 cytryny
  • ok. 100 ml wody
  • do podania: 1 łyżka ziaren słonecznika, lekko uprażonych na suchej patelni (można zastąpić pestkami dyni), płatki chili (opcjonalnie), natka pietruszki

Koktajl jabłkowo-marchewkowy 

 

Wykonanie:

☼ Wszystkie składniki obierz, wrzuć do blendera i zmiksuj na aksamitny koktajl.

☼ Przed podaniem posyp ziarnami i natką pietruszki.

☼ Smacznego !!!!

Marta6D

 

37
Dodaj Komentarz
  • 2
  • 0
  • 5
Komentarze