28.10.2021

Wycieczka do Wrocławia

przyjemne strony oszczędzania:)

No i uzbieraliśmy! Wyruszyliśmy na wycieczkę. Przez pandemię i lockdown mieliśmy obawy czy w tym roku tez nam coś nie przeszkodzi, ale udało się! W dniach 19-21 października klasy 5 i 6 zwiedzały Wrocław i jego okolice. Wycieczka była wspaniała i wszyscy bardzo cieszyliśmy się, że udało nam się w tym roku zorganizować taka wyprawę. Na dobry początek - Panorama Racławicka – obraz Jana Styki i Wojciecha Kossaka, następnie Ostrów Tumski , Stare Miasto m.in.: Ratusz Miejski, Kamienica Pod Złotym Słońcem, Jatki, Jaś i Małgosia, Szlak Krasnoludków, Ścieżkę Pamięci Wrocławia, Ossolineum, cerkiew prawosławna, Plac Solny, Dzielnica Czterech Wyznań zabytkowa Hala Targowa, budynki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Południk 17’ . Drugiego dnia czekała nas wspinaczka na Ślężę - 718 m n.p.m. - prasłowiańskie miejsce kultu i jedno z najważniejszych miejsc mocy. Pod względem intensywności oddziaływania, górę uważa się za drugie miejsce mocy w Polsce. Masyw Ślęży ustępuje podobno tylko Wawelowi. Często nazywana polskim Olimpem, owiana legendami, kiedyś przyciągała druidów, dziś odwiedzają ja turyści, ufolodzy i radiesteci. Urok „polskiej złotej jesieni” w takim otoczeniu otulił nas słonecznymi promykami. Następnie czekało nas zwiedzanie Hydropolis – wystawy multimedialnej, interaktywna w całości poświęconej wodzie. Największe wrażenie zrobiły na nas nie tylko quizy i batyskaf, ale wodny ogień śnieżyca zamknięta w szklanej klatce. Trzeciego dnia czekało na nas do słynny Wrocławski Ogród Zoologiczny. Zobaczyliśmy niezwykłe Afrykarium oraz kolejne 11 pawilonów, m.in. motylarnia, małpiarnia, słoniarnia i inne. Oczywiście wszyscy chcieliśmy się zatrudnić przy karmieniu fok i kotików (które są rodzajem kudłatych foczek). Udało nam się również podejrzeć karmienie łakomych hipopotamów. Jednak największe wrażenie robił Dzieciniec Zwierzęcy, gdzie mogliśmy do woli głaskać i przytulać małe zwierzątka – jednym słowem zajęcia sensoryczne w terenie.