08.05.2022

WYCIECZKA DO KRAKOWA- MIASTA KRÓLÓW

W dniach 28-29 kwietnia nasi SKO-wicze wybrali do przepięknego Krakowa.

Celem wyjazdu było przede wszystkim poznanie zabytków i historii Krakowa. Kraków ma do zaoferowania mnóstwo podań, a najwięcej z nich związanych jest z Wawelem i okolicznymi kościołami.

Pan przewodnik starał się zainteresować uczniów, zadając im pytania oraz opowiadając ciekawe legendy. Naszą podróż po Krakowie rozpoczęliśmy od obejrzenia rzeźby Smoka Wawelskiego – ważnego symbolu miasta.

Następnie zwiedziliśmy dziedziniec arkadowy Zamku Królewskiego na Wawelu, Katedrę Wawelską – miejsce koronacji królów Polski, krypty, gdzie pochowano wielu władców.

Mieliśmy okazję obejrzeć dzwon Zygmunta i posłuchać historii związanej z tym obiektem. Obejrzeliśmy również pomnik psa Dżoka znajdujący się na bulwarze Czerwieńskim nad Wisłą w pobliżu Wawelu.

Następnego dnia Drogą Królewską udaliśmy się na Rynek Główny. Tu odwiedziliśmy Sukiennice, a czas wolny  przeznaczyliśmy na zakup pamiątek i odwiedzenie oddziału Banku PKO BP SA.

Ważnym punktem naszej wycieczki była wizyta w  Muzeum Historycznym w Podziemiach Rynku. Ekspozycja podziemi to ok. 500 odwzorowań multimedialnych przedstawionych na 37 ekranach dotykowych oraz rzutnikach,ok. 600 rekonstrukcji 3D, a także wiele filmów, manekinów i makiet. Mogliśmy zobaczyć tutaj cmentarzysko z XI w. i dawną osadę, średniowieczne narzędzia, monety, ozdoby, a także wiele odsłoniętych spod ziemi znalezisk, jak np. Kramy Bolesławowe.  Zwiedzając szlak turystyczny, nie tylko poznaliśmy historię miasta, ale też poczuliśmy atmosferę średniowiecznego rynku. Ostatnim etapem wycieczki były dwugodzinne warsztaty w Muzeum Witrażu.Na koniec każdy uczestnik otrzymał swoją pracę.

Po tak bogatej lekcji historii udaliśmy się do KFC na ciepły posiłek.

To była wspaniała wycieczka i już czekamy na nastepną.