HISTORIA LOGO PKO BANKU POLSKIEGO
1919
Początkowo Pocztowa Kasa Oszczędności nie miała znaku graficznego, który można uznać za logotyp. Nad lub pod literami P.K.O. widniał zazwyczaj wizerunek orła białego. Ten symbol miał pokazywać, że działalność Pocztowej Kasy Oszczędności jest regulowana przez państwo.
1930
Po II wojnie światowej nie było już Pocztowej Kasy Oszczędności, zastąpiła ją Powszechna Kasa Oszczędności. Obok nowej nazwy na wielu budynkach i materiałach reklamowych wciąż widniał dopisek „Pewność. Zaufanie”. Z czasem jednak był on modyfikowany. Skrót PKO, mimo zmiany nazwy, pozostał. W pierwszych latach po wojnie priorytetem władz Kasy nie było projektowanie logotypu instytucji, ale jej odbudowa.
1968
Popularna „skarbonka” PKO z wpadającą do niej monetą powstała pod koniec lat 60. XX w. Autorem plakatu, na którym po raz pierwszy pokazano jeden z najbardziej znanych polskich logotypów, był grafik i plastyk Karol Śliwka.
2000
W 2000 r. zmienił się drugi człon nazwy banku z Państwowego na Polski oraz kolorystyka logo – charakterystyczna niebieską „ monetę” zastąpiono pomarańczową.
2011
Logo PKO Banku Polskiego po raz kolejny zostało zmodyfikowane w 2011 r. Lifting nie był rewolucyjny. Grafikę konsultowano z autorem projektu sprzed 45 lat. Słynna skarbonka zmieniła kolor – z niebieskiego na granatowo-czarny, ale w jej formę nie ingerowano. Pomarańczową kropkę, która symbolizowała monetę, zamieniono teraz na czerwoną. Wyróżniono napis „Bank Polski”, bo zastosowano w nim znacznie nowocześniejszą czcionkę. Autorem odświeżonego logotypu był Michał Łojewski.
2019
Z okazji stulecia do logo PKO Banku Polskiego została dodana jubileuszowa „100” wraz z datami symbolizującymi rok powstania Banku i rok jego setnych urodzin.
Z. Jagiełlo „Sto lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego”
super
okkkkk
okkkkk
nagana
nom ok
super
ok
no fajnie
no fajnie
ok
super
fajnie
fajnie
fajnie
i gnfbgb
👌
super
super
Super!
Super!
super
fajnie
ciekawe
Super!
Super!
Super!
Super!
Super!
ok
FAJNIEE
bank
super
super