19.05.2012

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie - jedno z najstarszych pasm górskich w Polsce -

18 maja 2012 r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Dąbrowicach wybrali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Wyjechaliśmy bardzo wcześnie rano, wróciliśmy nocą. Program wycieczki był bardzo napięty, zwiedziliśmy wiele miejsc. Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z wyjazdu.

Na sam początek zwiedziliśmy ruiny Chęcińskiego Zamku:

Następnie weszliśmy na wzgórze zbudowane w większości z wapieni - Karczówkę. Kolejne miejsce, które zwiedziliśmy , to Rezerwat Przyrody "Kadzielnia".

W Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie, jednej z największych prywatnych kolekcji, obejrzeliśmy okazy z całego świata.

Zdjcie0135.jpg   Zdjcie0138.jpg

Bardzo popularnym minerałem występującym tylko w Górach Świętokrzyskich jest krzemień pasiasty, z którego produkowana jest przepiękna biżuteria. W muzeum mogliśmy obejrzeć pokaz szlifowania kamieni.

Kolejnym zdobytym przez nas szczytem był - drugi co do wielkości w Górach Świętokrzyskich - Święty Krzyż. Podziwialiśmy Świętokrzyski Park Narodowy, a w nim; gołoborze (skalne rumowisko), a także opactwo pobenedyktyńskie Święty Krzyż i Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze Święty Krzyż.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy pewnym staruszku, pomniku przyrody, Dębie Bartku

bartek.bmp

A na koniec oczywiście wielkie szaleństwo w McDonald's.

Wycieczka udała się, wszyscy byli nieco zmęczeni, ale szczęśliwi.  Polecamy wszystkim wyjazd w Góry Świętokrzyskie !!!