16.11.2016

Smacznie

i przyjemnie.

img

Uczennice z VI klasy oraz pani  Kasia przekonały się, że matematyka przydaje się także w kuchni.

Cel prosty: upieczenie pysznych rogalików. 

Pierwszym krokiem było rozszyfrowanie przepisu. Było to nielada wyczynem, bo ilości potrzebnych składników trzeba było wyliczyć rozwiązując, niekiedy skomplikowane wyrażenia arytmetyczne.

 img

Dziewczyny poradziły sobie z tym świetnie i pełne zapału do pracy zabrały się za ugniatanie ciasta, które należało rozwałkować, tak aby powstały koła o średnicy 25 cm.

 img

Okrągłe placki trzeba było podzielić na 8 równych części, pozawijać z marmoladą i do pieca. 

Wszystko się udało świetnie i rogaliki wyszły faktycznie pyszne, a zapach z ich pieczenia roznosił się na całą szkołę.

img 

Zajęcia odbyły się w ramach projektu „Matematyka jest wszędzie”, finansowanego z programu „mPotęga”, prowadzonego przez Fundację mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. 

Żeby nikt się nie nudził zachęcamy do rozwiązania zagadki,

którą przygotowała pani Kasia. Oto ona:

Zagadka dla wszystkich małych i dużych: rogaliki trzeba było piec przez 900 sekund, w temperaturze większej nić 150 stopni, mniejszej niż 190 stopni, która jest liczbą podzielną przez 10, ale niepodzielną przez 20.

Ile czasu i w jakiej temperaturze powinny być pieczone rogaliki? 

 

57
Dodaj Komentarz
  • 21
  • 26
  • 17
Komentarze