PROJEKT W KLASIE III: "CO ŁĄCZY CZŁOWIEKA Z PIRAMIDĄ CHEOPSA"?
W ramach projektu Uniwersytetu Dzieci w klasie - "Matematyka. Kto w pracy liczy, mierzy i waży?" uczniowie klasy trzeciej poznali zasady tak zwanej złotej proporcji. Odnaleźć można je już w budowlach powstałych w starożytności, np. w Piramidzie Cheopsa, czy Partenonie. Okazuje się, że ciało człowieka również zbudowane jest według złotych proporcji.
Podczas zajęć trzecioklasiści dowiedzieli się, na czym polega zasada złotego podziału. Sprawdzili, jak zbudować idealny model piramidy i zastanowili się, jakie znaczenie mają proporcje w architekturze. Dokonując pomiarów: swojego wzrostu oraz odcinka od podłogi do pępka, zauważyli również, że złota proporcja występuje w budowie człowieka! Używając kalkulatora, podzielili wartość pierwszego pomiaru (wzrostu) przez wartość drugiego (od podłogi do pępka). Wynik zapisali na kartce. Takie same wyniki lub podobne świadczyły o podobnych proporcjach w budowie naszych uczniów, podobnie jak w proporcjach twarzy. Odległość między oczami, ustami, nosem i podbródkiem ustalone są również według złotego podziału. Uczniowie wiedzą już, że ludzkie oblicze obfituje w przykłady występowania złotej proporcji.
Uczniowie dowiedzieli się również: gdzie chowano faraonów , jak wygląda pismo, którym posługiwali się Egipcjanie oraz jaki kształt miały egipskie piramidy?
Na zakończenie zajęć samodzielnie wykonali konstrukcję piramidy i kolorowali hieroglify.
A czy wiecie, że Piramidka Orgonitowa, która wykonana jest często z żywicy i kryształów, pereł, ametystu i oliwinu, daje pozytywną energię, szczęście harmonię !!!???
Super ciekawa lekcja:)