PROJEKT - realizacja zad.3
Podejmij wyzwanie - oszczedzaj
Pod takim hasłem p. Edyta Romańczyk przeprowadziła lekcje w kl.V.
W trakcie zajęć zwróciła uwagę na czym polega oszczędzanie i inwestowanie.
Doskonaliła umiejetność racjonalnego gospodarowania własnymi środkami
finansowymi, planowania dochodów i wydatków.
Pojęciami kluczowymi zajęć było zrozumienie pojęć:
- oszczędności,
- budżet osobisty,
- dochody,
- wydatki.
Nauczyciel w tarkcie lekcji wykorzystał wiersz Jana Brzechwy
pt:" Rozrzutny wróbel". Na podstawie tego utworu przeprowadził
ćwiczenie dotyczące oszczędzania przez bohaterów wiersza
np.: "kto oszczędza temu nie grozi nędza". Następnie nauczyciel
prowadzący podkreślił wartość oszczędzania nawet małych kwot
i zwrócił uwagę uczniom na rozsadne planowanie wydatków. W końcowej
fazie zajęć dzieci miały za zadanie obliczyć w jaki sposób dokonać racjonalnych
zakupów i spróbować zaoszczędzić choć małą kwotę pieniądzy,
którymi dysponowały. W ten sposób dzieci zrozumiały że oszczędzanie
polega na ograniczeniu lub zmniejszeniu wydatków.
Co SKO - rzystało na tym dziecko?:
- rozumie pojecia: oszczędzanie, budżet osobisty, dochody i wydatki,
- racjonalnie gospodaruje swoimi pieniędzmi,
- potrafi zaplanować swoje wydatki i zaoszczedzić małe kwoty pieniędzy,
- potrafi współpracować w grupie,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach.
😟😟😟😟😟😟😟😟😟
Witamy Was w sobotę i jeśli jeszcze nie słyszeliście, to zapraszamy do wysłuchania ,,Piosenki o SKO" z 1956 r. w nowej odsłonie zespołu ,,NEONUTKI" z Orzysza.
https://www.szkolneblogi.pl/blogi/sko-sp-orzysz/neonutki-ocalily-od-zapomnienia-piosenke-o-sko-z-1956-r/
https://www.youtube.com/watch?v=HWsGbpQQl_8
Jesteśmy ciekawi Waszej opinii.
.......... (░)(░)
........(░)(♥)(░)
..........(░)(░)
............(.|./)
....(▒)(▒)..|/)(░)(░)
..(▒)(♥)(▒).(░)(♥)(░)
.....(▒)(▒)..|.(░)(░)
..................|/)
.............¯¯¯¯¯/
............. ) ¯¯¯(
............./▫◊ ◊▫
............/▫▫▫▫▫▫▫▫
.........../▫▪▫▪▫▪▫▪▫▫
.......... \_______/
DOBRY WIECZÓR !!!