13.04.2018

Liczby ukryte w parkach narodowych

       5 kwietnia 2018r. p. Edyta Romańczyk przeprowadziła nietypową, a zarazem ciekawą lekcję matematyki. Tematem zajęć było obliczanie pola powierzchni oraz zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne. Mając na uwadze zadania związane z ekologią w czasie zajęć wykorzystano Polskie Parki Narodowe i ich zajmowaną powierzchnię. Na wstępie nauczyciel przeprowadził krótką pogadankę na temat potrzeby objęcia ochroną unikalnych miejsc związanych z całkowitą lub częściową ochroną środowiska. Przedstawił  uczniom mapę Polski z Parkami Narodowymi i ich zajmowaną powierzchnią. Zadaniem uczniów było obliczyć jaką część powierzchni Polski zajmują parki( w ułamku dziesiętnym lub zwykłym), uporzadkować je w kolejności od najmniejszego do największego. W czasie zajęć nauczyciel zwrócił uwagę na miejsca chronione w naszym województwie. Uczniowie jednoznacznie stwierdzili, że w województwie opolskim nie ma parków narodowych, ale jest wiele parków krajobrazowych, a najbliższe Parki Narodowe znajdują się w województwie dolnoślaskim. Podsumowaniem zajęć było utrwalenie sprawności matematycznych zwiaząnych z zamianą jednostek powierzchni.

img

  img

 

Co SKO -rzystało natym dziecko?:

- zna liczbę Parków Narodowych wystepujących w Polsce,

- potrafi przeliczać jednostki powierzchni,

- umie zamieniać ułamki zwykłe na dziesiętne,

- wykorzystuje zdobytą wiedzę w praktyce.

1
Dodaj Komentarz
  • 4
  • 7
  • 1
Komentarze