Projekt ekonomiczny "Na własne konto"
Chociaż zaczęły się ferie, gimnazjaliści stawili się w szkole, aby realizować projekt Europejskiego Funduszu Na Rzecz Rozwoju Wsi Polskiej
Dziś rozpoczęliśmy projekt „Na własne konto”. Poznaliśmy dużo pojęć związanych z przedsiębiorczością, miedzy innymi były to: popyt, podaż, cena równowagi, konkurencja przedsiębiorca. Łatwo je zapamiętaliśmy, gdyż były wprowadzane w formie zabaw.
Na początku, aby ułatwić paniom prowadzącym zajęcia: Martynie Możdżonek i pani Barbarze Jaszak pracę z nami, podaliśmy swoje zalety, mocne strony.
Aby przyszedł czas przyjemności i zabawy, musieliśmy rozwiązać dwustronny test wiedzy z przedsiębiorczości.
Jedną z gier był rynek jabłek, na którym musieliśmy kupić lub sprzedać (w zależności jaką kto miał rolę) skrzynkę jabłek tak, aby nic nie stracić a zyskać jak najwięcej. Odbyło się to w pięciu rundach, przy czym w czwartej rundzie zmniejszono podaż (liczbę sprzedających), a w rundzie piątek zmniejszono popyt (liczbę kupujących).
Po tej zabawie poszliśmy na śniadanie przygotowane przez panią bibliotekarkę. Po chwili odpoczynku rozpoczęliśmy kolejne zadanie, czyli plakaty wyjaśniające pojęcia ekonomiczne. Praca odbywała się w sześciu grupach. Pod koniec zajęć podawaliśmy cechy przedsiębiorcy i wypełnialiśmy ankietę.