15.02.2013

Banki, oszczędzanie i inwestowanie

Ekonomia w walentynki

Głównym tematem dzisiejszych zajęć była pewna instytucja. Jej działalność polega głównie na przyjmowaniu depozytów i udzielaniu kredytów. Mowa tutaj oczywiście o banku, który określa się często mianem instytucji zaufania publicznego. Aby sprawdzić, czy przez kilka ostatnich dni uważnie słuchaliśmy, dzień rozpoczęliśmy od konkurencji „Rozsypanka”. Zadanie polegało na połączeniu pojęć ekonomicznych z definicjami. Na pozór łatwe zadanie, jednak uczestnikom projektu przysporzyło ono wiele problemów. Niełatwe okazało się znalezienie pasującej definicji do określeń takich jak: bank komercyjny, przelew, karta kredytowa czy też konto młodzieżowe.

 

Tak jak w każdej konkurencji zawsze jest zwycięzca, to i w tej nie brakowało. Najszybciej bezbłędnie połączyć pojęcia udało się Natalce i Ilonie. Drugie miejsce zajęli Gabi i Roksana.

 

Następnym zadanie było znalezienie odpowiedzi na pytania. Zawarte były one w dwóch filmikach o oszczędzaniu i inwestycjach oraz o stopie procentowej. Na ich podstawie dowiedzieliśmy się, co takiego oznaczają pojęcia wymienione w tytule odpowiedzi na pytania takie jak: jakie są formy inwestowania pieniędzy oraz jak liczone jest oprocentowanie lokat w banku. Poznaliśmy także minusy przechowywania oszczędności w domu. Teraz już wiemy, że nie warto, gdyż wtedy pieniądz traci na wartości. W kolejnej zabawie poznaliśmy nowe słowo, a mianowicie: barter. Początkowo nikt nie wiedział, co to jest, ale po zabawie w wymiany, np. chleba za czekoladę, wszyscy wiedzieli, o co chodzi. Do tejże zabawy w drugiej rundzie wprowadzono monety, wtedy łatwiej nam było zdobyć upragniony towar, gdyż wcześniej nie każdy był skłonny do wymiany za to, czego my akurat potrzebowaliśmy. To właśnie wtedy nasunęła nam się myśl, jak ważną rolę odgrywa pieniądz. Po kolei omówiliśmy jego liczne role.

 

 

copy5_of_006.JPG

 

009.JPG

 

copy_of_011.JPG

 

copy_of_021.JPG

 

028.JPG

0
Dodaj Komentarz
  • 14
  • 13
  • 10