01.06.2018

Z wizytą w Wrocławiu

imgimgimgimgimgW dniach 23 do 25 maja 2018 roku odbyła się wycieczka do Wrocławia klasy VI c i VII b.        W środę wyruszyliśmy bardzo wcześnie, dzięki czemu  już o 11.00 byliśmy w słynnym wrocławskim zoo. Ogród zoologiczny to wspaniałe miejsce do spędzenia czasu na świeżym powietrzu oraz doskonała okazja do poszerzenia wiedzy przyrodniczej. Miejscem, które cieszyło się jednak największym zainteresowaniem było Afrykarium. To unikatowy na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu.  Tam podziwialiśmy wiele gatunków zwierząt m.in.: płaszczki, pingwiny, żółwia Stefana, krowy morskie, krokodyle, wielobarwne rybki oraz hipopotamy. Następnie udaliśmy się do hostelu, aby zakwaterować się w pokojach. Po południu czekała nas kolejna atrakcja. Spotkaliśmy się z panem przewodnikiem i odbyliśmy rejs statkiem, podziwiając budowle po obu brzegach rzeki, a potem zwiedzaliśmy Ostrów Tumski. Pełni wrażeń i głodni wróciliśmy do hostelu na obiadokolację. Następny dzień rozpoczęliśmy od Parku Trampolin. Największy park trampolin  gwarantuje rozrywkę na najwyższym poziomie dla każdego. Można tu wykorzystać swoją niespożytą energię, rozwijać sportowe zainteresowania i zadbać o kondycję. Skakanie na trampolinach w JumpWorld wszystkim sprawiło przyjemność, co więcej, różnorodne możliwości zabawy rozbudzają też kreatywność, a wykwalifikowani instruktorzy dają wskazówki dotyczące korzystania z trampolin i dbają o bezpieczeństwo. Mimo zmęczenia udaliśmy się na spotkanie z panem przewodnikiem na Rynku przy szklanej fontannie. Podzieleni na 6 grup uczestniczyliśmy w grze miejskiej. Każda grupa otrzymała mapki i  do wykonania różnorodne zadania. W ciągu dwugodzinnej zabawy mogliśmy poznać zabytki Wrocławia oraz sympatyczne krasnale. Trzy najlepsze drużyny otrzymały nagrody, a wszyscy uczestnicy słodki upominek. Około godziny 18.00 udaliśmy się na obiadokolację, aby później udać się jeszcze na pokaz fontann. Kiedy zrobiło się ciemno rozpoczął się niesamowity spektakl. W rytm muzyki poważnej, woda mieniła się w różnych kolorach. Przeżyliśmy niesamowite wrażenia dla ucha i oka. Ostatni dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Stadionu Wrocław. Mieliśmy możliwość zobaczenia z bliska murawę, szatnię zawodników, salę konferencyjną oraz wiele innych miejsc niedostępnych na co dzień.  Pani przewodnik opowiedziała nam również wspaniałe historie  i ciekawostki związane z obiektem. Ze stadionu pojechaliśmy do muzeum. Tam uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej, która obejmowała wstęp w Małej Rotundzie oraz omówienie Panoramy Racławickiej. Otrzymaliśmy tam dawkę wiedzy historycznej jak i informacje na temat powstawania wielkoformatowego malowidła panoramowego, które miało ogromny wpływ na kulturę masową. Po Panoramie poszliśmy na ostatnie spotkanie z panem przewodnikiem, który pokazał nam Uniwersytet Wrocławski i panoramę miasta z wieży widokowej. Żegnając się z panem Kamilem, podziękowaliśmy mu  za miło i ciekawie spędzony czas. Ostatnim punktem wycieczki było wjechanie windą na najwyższy budynek Sky Tower, gdzie ponownie mogliśmy podziwiać piękną panoramę Wrocławia.

Opiekunami wycieczki byli wychowawcy Tomasz Wyrzykowski i Irena Zborowska oraz rodzice pani Jagoda Juszczak i Anna Lewandowska, którym bardzo dziękujemy za niezbędną pomoc. Podziękowania należą się również panu Marcinowi Semenowiczowi za zorganizowanie nam wycieczki, ale przede wszystkim bezpiecznie dowiózł nas na miejsce.