27.11.2019

Nowe oblicze starej książki

Nowe oblicze starej książki- BOOK FOLDING

Coraz bardziej popularne staje się nadawanie nowego wizerunku, nowego życia starym rzeczą, przedmiotom. Nasza szkoła również zaangażowała się w takie działania.

Dlaczego nie pobudzić do ponownego życia starych książek?

Dlaczego nie nadać im zupełnie nowego przeznaczenia i wyglądu?

W naszej świetlicy szkolnej wielu uczniów spędza czas przed jak i po zakończonych lekcjach. Ten czas opiekunowie starają się zagospodarować w jak najciekawszy sposób. Jednym ze sposobów jest book folding. Zapewne nie każdy z Was spotkał się z tą nazwą. Pewnie zastanawiacie się co to takiego?

Otóż book folding jest to nic innego jak rzeźbienie w książkach. Polega ono na zginaniu kartek w książce w taki sposób, aby uzyskać trójwymiarową artystyczną kompozycję.

Zajęcia te prowadzi Pani Aleksandra Szukajło. Są one bardzo ciekawe i emocjonujące. Pobudzają kreatywność, pomysłowość i uczą nas precyzji oraz wyczucia piękna. Kiedy książce zostanie nadany pożądany kształt, przystępuje się do jej ozdabiania. Każdy z nas ma inne spojrzenie na piękno, dlatego każda z takich rzeźb jest niepowtarzalna i indywidualna.

Takie zajęcia oferują nam możliwość aktywnego spędzania wolnego czasu, poznanie czegoś nowego co może okazać się bardzo ciekawe i zainspirować do dalszej pracy tą metodą. Zajęcia z book foldingu odbywają się cyklicznie w każdy wtorek.

Uczniowie wraz z Panią Aleksandrą stworzyli już kilka takich książkowych rzeźb. Każdy kto jest ciekawy jak one wyglądają może je obejrzeć w bibliotece szkolnej. Zapewniam, że są piękne. Zachęcam osoby zainteresowane do udziału w zajęciach. Wykonane prace zostaną wystawione na kiermaszu szkolnym, który odbędzie się 5 grudnia w godzinach od 16 do 18.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu artykułu większość z Was odwiedzi bibliotekę, aby zobaczyć te prace. Być może spodobają wam się i na tyle Was zainspirują, że zechcecie przyłączyć się do zajęć i poznać bliżej metodę book foldingu.

imgimgimgimgimg

0
Dodaj Komentarz
  • 7
  • 4
  • 0