26.11.2018

Alfik matematyczny

W dniu 21 listopada 2018 roku 25 uczniów z naszej szkoły z klas IV – VIII wzięło udział w XXIV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego ALFIK MATEMATYCZNY. Ma on na celu odkrywanie oraz rozwijanie uzdolnień dzieci i młodzieży. Motywuje do samodzielnego uczenia się, rozwijania twórczego myślenia oraz do podejmowania wyzwań intelektualnych. Test zawiera 30 pytań (10 za 3 punkty, 10 za 4 punkty oraz 10 za 5 punktów) a czas na jego rozwiązanie wynosi 75 minut.

     Oto wypowiedzi uczestników konkursu dotyczące zadań:
- muszę powiedzieć, że konkurs był bardzo fajny, dużo było trudnych pytań,
- konkurs był ciekawy, bardzo mnie zainteresował, przypomniałam sobie stare wiadomości z IV klasy,
- test był dosyć łatwy, trudne zadanie dotyczyło zegara,
- zadania były dosyć trudne, było dużo zadań z geometrii, dotyczyły one obliczania pól figur, dużo było na logiczne myślenie, a nie na liczenie,
- zadania były w miarę łatwe, 6 było bardzo trudnych, szczególnie to o wymiarach szachownicy,
- trudne zadania to 8 i 30 oraz zadanie o stacjach kolejowych,
- zadania były łatwe, dotyczyły  życia codziennego,
- konkurs był łatwy, niektóre zadania za 3 punkty były bardzo podchwytliwe,
- zadania były średnie, pierwsze były bardzo łatwe, później z kilkoma miałem problem,
- niektóre pytania były trochę trudniejsze, ale wszystko było do zrobienia,
- mało zadań sprawiło mi trudność, ale były i takie, w których brakowało liczb potrzebnych do wyliczenia zadania, na przykład obliczenie daty urodzenia Jacka,
- dobrze napisałem, tak myślę, choć zadania nie były najłatwiejsze,
- najwięcej trudności sprawiło mi obliczenie pół figur,
- dobrze się pisało, zadania były trochę trudniejsze niż w ubiegłym roku, szczególnie od 25 do 30,
- najtrudniejsze było zadanie z szachownicą, nie wiem dokładnie jak ona wygląda, trudne też było zadanie z samochodem, nie wiem jak to działa,
- test był bardzo trudny, ogólnie nie zrobiłem 3 zadań.
     Na wyniki konkursu trzeba będzie poczekać jeszcze kilka tygodni.
 
img
img
 
0
Dodaj Komentarz
  • 3
  • 11
  • 0