Czy pieniądze są nam potrzebne? – lekcja przedsiębiorczości
4 listopada uczniowie klas 0-III uczestniczyli w lekcji przedsiębiorczości, która była zorganizowana przez Szkolnego Opiekuna SKO – Ewelinę Bieluch. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić funkcjonowanie gospodarki bez pieniądza. Jest to wielki wynalazek ludzkości. W przeszłości pieniądz miał różne formy. W różnych kulturach używano rozmaitych towarów i przedmiotów, które pełniły rolę pieniądza, np. skóry, sól, bydło, kamienie, muszelki, świecidełka, a potem metale, najpierw nieszlachetne, takie jak żelazo, brąz, miedź, a z czasem metale szlachetne – srebro i złoto. Podczas lekcji zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z pieniądzem i jego znaczeniem w codziennym życiu. W trakcie zajęć uczniowie szukali odpowiedzi na pytania – czy pieniądze są nam potrzebne, dlaczego ludzie posługują się pieniędzmi, skąd mają pieniądze? Na zakończenie zajęć każdy z uczniów otrzymał skromny upominek.
4 listopada uczniowie klas 0-III uczestniczyli w lekcji przedsiębiorczości, która była zorganizowana przez Szkolnego Opiekuna SKO – Ewelinę Bieluch.
Trudno sobie dzisiaj wyobrazić funkcjonowanie gospodarki bez pieniądza. Jest to wielki wynalazek ludzkości. W przeszłości pieniądz miał różne formy. W różnych kulturach używano rozmaitych towarów i przedmiotów, które pełniły rolę pieniądza, np. skóry, sól, bydło, kamienie, muszelki, świecidełka, a potem metale, najpierw nieszlachetne, takie jak żelazo, brąz, miedź, a z czasem metale szlachetne – srebro i złoto.
Podczas lekcji zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z pieniądzem i jego znaczeniem w codziennym życiu. W trakcie zajęć uczniowie szukali odpowiedzi na pytania – czy pieniądze są nam potrzebne, dlaczego ludzie posługują się pieniędzmi, skąd mają pieniądze? Odwołując się do własnych doświadczeń oraz przeczytanego przez nauczyciela fragmentu książki Carla Collodiego „Pinokio” uczniowie odpowiadali na następujące pytania: Kogo spotkał Pinokio? Po co były mu potrzebne pieniądze? Jak chciał zdobyć potrzebną sumę? Jak nazywały się pieniądze, którymi posługiwano się w kraju Pinokia?
Wykonywali zadania i rozwiązywali problemy bliskie ich doświadczeniom, nabyli wiedzę dotyczącą funkcji pieniądza, wyglądu i nominałów polskich monet i banknotów, doskonali umiejętności wykonywania prostych obliczeń pieniężnych, z którymi mogą się spotkać w sytuacjach codziennych, rozwijali umiejętności współpracy w grupie oraz uświadomili sobie zależność pomiędzy pracą a zarabianiem.
Na zakończenie zajęć każdy z uczniów otrzymał skromny upominek.