16.03.2020
Język angielski - p. Edyta
Kl. 8b gr. zaawansowana
Proszę, abyście :
1/obejrzeli na you tube angielską!!!!wersję filmu Super Size Me /osłuchujemy się z j. ang/-What"s your opinion about Morgans experiment ? -Can you find any advantages and disadvantages in eating in McDonalds? - How did Morgan become unhealthy? - Why did he do the experiment? - Tell the story about Morgan somebody in your family and then describe his/her opinion about it.
Cała wypowiedź powinna zawierać nie więcej niż 100-150 słów. Miłego oglądania.
Kl. 7b
1/Zapoznaj się w podręczniku z tekstem ze strony 70 "Stay alive" /utrwalamy poznane już słownictwo / 2.Spróbuj wykonać ćw. 1,2 i 3/str.70 z podręcznika, odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Powtórzenie: must/musieć/ i should/powinieneś. Tym, którzy z klasy 6 zapomnieli, przypominam odmianę tych czasowników: I must/You must/He, she/It must/We must/ They must/
I should/you should/He,she,it should/we should/they should/
Napisz w j. ang i zapisz w zeszycie 7 zdań o tym, co Ty i Twoja rodzina musicie robić w obecnej sytuacji w zw. z koranawirusem /użyj must lub mustn't/
Powtórzenie: must/musieć/ i should/powinieneś. Tym, którzy z klasy 6 zapomnieli, przypominam odmianę tych czasowników: I must/You must/He, she/It must/We must/ They must/
I should/you should/He,she,it should/we should/they should/
Napisz w j. ang i zapisz w zeszycie 7 zdań o tym, co Ty i Twoja rodzina musicie robić w obecnej sytuacji w zw. z koranawirusem /użyj must lub mustn't/
i 7 zdań o tym, co powinniście /should/ lub nie powinniście /shouldnt / robić.
Kl. 6a
ćw. 1.Zakreśl właściwą opcję.
1/There will be a drought / tornado this summer because it didnt rain all winter.
2/After the heavy rain there was a volcanic eruption / flood in the town.
3/The news warned us about the strong winds from the stormy / tornado.
4/The Sahara Desert is a very humid / dry place because it never rains.
5/Tropical countries are hot and wet and feel very humid / overcast.
1/There will be a drought / tornado this summer because it didnt rain all winter.
2/After the heavy rain there was a volcanic eruption / flood in the town.
3/The news warned us about the strong winds from the stormy / tornado.
4/The Sahara Desert is a very humid / dry place because it never rains.
5/Tropical countries are hot and wet and feel very humid / overcast.
ćw. 2. Uzupełnij zdania wyrazami zapisanymi pod zdaniami.
1/The strong winds from the _______________ destroyed many houses.
2/_______________ makes loud noises and bright flashes in the sky.
3/We watched the lava come down the mountain during the _______________.
4/Today was very _______________ because it was cold in the morning and hot in the afternoon.
5/It's so overcast and windy, I think it will be _______________ weather today.
hurricane,stormy,thunder and lightning
volcanic eruption,changeable
1/The strong winds from the _______________ destroyed many houses.
2/_______________ makes loud noises and bright flashes in the sky.
3/We watched the lava come down the mountain during the _______________.
4/Today was very _______________ because it was cold in the morning and hot in the afternoon.
5/It's so overcast and windy, I think it will be _______________ weather today.
hurricane,stormy,thunder and lightning
volcanic eruption,changeable
ćw. 3.
1/Kamila was walking home _______________ she saw an accident. 2/Tobias arrived _______________ Dorota was making the cake. 3/The boys were doing their homework _______________ the phone rang. 4/Mum was tidying up the living room _______________ she found Dads keys. 5/I cried _______________ I was listening to her sad story.
Uzupełnij zdania, wpisując when lub while.
ćw.4.
1/Vanessa was opening / opened the cupboard when a mouse jumped out. 2/While you were sleeping, we went / were going to the shopping centre. 3/The children were running / ran in the park when they saw a snake. 4/It was raining / rained when we left the theatre. 5/I was sitting in a café when my favourite singer was walking / walked in.
Zakreśl właściwą opcję.
ćw.5
Napisz w zeszycie w 7 zdaniach, co Ty i Twoja rodzina robiliście w ostatni weekend , aby ustrzec się przed koronawirusem. Zdania złożone poproszę w czasach takich, jakie powtarzaliśmy na ostatnich lekcjach: Past Simple i Past Continuous, z użyciem wyrazów when i while.
Kl. 6b gr. podstawowa
Proszę, abyście zajrzeli na stronę quizizz.com. zad.1/W okienku znajdź quiz wpiszcie tytuł, nie zmieniając wielkości liter -" Unit 5 Nature" i odpowiedzcie na 12 pytań. Napisz w zeszycie, ile punktów zdobyłeś i jakie pytanie było dla Ciebie najtrudniejsze. Zapisz też odpowiedź. Dzięki temu dowiem się, co jeszcze powinniśmy razem dalej ćwiczyć. zad.2/Kolejny quiz do wykonania to "Nature kl.5". Wykonaj quiz 23 pytań Napisz w zeszycie, ile punktów zdobyłeś tym razem i jakie pytanie było dla Ciebie najtrudniejsze.
zad.3/Wpisz w wyszukiwarce "wordwall". Gdy wejdziesz na tą stronę, w ramce wpisz "Past Continuous", wyświetli się dużo zadań, wyszukaj poniżej zadanie Past Continuous wg Paulinaklecha97 i kliknij w ten tytuł gry. Gdy otworzy się, to po prawej stronie ekranu wybierz formę gry / czy chcesz zagrać w teleturniej, labirynt, ruletkę,test/
Wykonaj zadanie w 2 wybranych przez Ciebie formach, np. możesz zagrać w teleturniej i ruletkę lub labirynt i ruletkę, to zależy od Ciebie, co lubisz
Powodzenia!!!
Kl. 5a i 5d
ćw. 1/ Wejdź na str quizziz i spośród tych, dotyczących jedzenia /food/, wybierz 3, które najbardziej Cię zainteresowały. Wykonaj je, logując się swoim imieniem i nazwiskiem. To pomoże mi prześledzić Twoje odpowiedzi w statystykach logowania.W zeszycie zapisz pytanie, które było najtrudniejsze i zanotuj kolorem odpowiedź na to pytanie.
ćw. 2/
ćw. 2/
Stwórz w j. ang.listę 6 produktów, które pomagają nam skrócić i przejść łagodniej przez przeziębienie. Pomyśl o takich produktach, które powinniśmy jeść, by się wzmocnić i nabrać odporności teraz, na przedwiośniu /Healthy food-zdrowe jedzenie./ W razie wątpliwości zapytaj rodzica o poradę. Nazwy produktów znajdziesz też w słowniczku w Twoich ćwiczeniach w rozdziale 6. Jeśli chcesz, możesz też użyć słownika internetowego:)
Kl.3b
1/Narysuj w zeszycie do j. ang projekt pt." My breakfast- swoje śniadanie"
Podpisz te produkty, które potrafisz nazwać w j. ang. Nazwy te znajdziesz w zeszycie, w notatce z ostatnich lekcji.
Zacznij każde zdanie od
I have......./ja jem/,
np. I have eggs for breakfast.
Jem jajka na śniadanie.
2/Narysuj w zeszycie do j. ang. produkty, których nie jesz na drugie śniadanie i napisz w zdaniach
I haven't got.........
Ja nie jem............
Np. I haven't got chicken for lunch.
Ja nie jem kurczaka na drugie śniadanie.
Życzę wszystkim dużo zdrowia:)
Podpisz te produkty, które potrafisz nazwać w j. ang. Nazwy te znajdziesz w zeszycie, w notatce z ostatnich lekcji.
Zacznij każde zdanie od
I have......./ja jem/,
np. I have eggs for breakfast.
Jem jajka na śniadanie.
2/Narysuj w zeszycie do j. ang. produkty, których nie jesz na drugie śniadanie i napisz w zdaniach
I haven't got.........
Ja nie jem............
Np. I haven't got chicken for lunch.
Ja nie jem kurczaka na drugie śniadanie.
Życzę wszystkim dużo zdrowia:)
1
2
,