Lokatka o niezwykłych rozmówcach...
Chatbot w bankowości – czyli o robocie, który rozmawia z człowiekiem
Śnił Ci się kiedyś świat, w którym roboty i ludzie żyli razem na jednej planecie? Może taka rzeczywistość wydaje Ci nierealna, a jednak cyfrowe roboty rozmawiają na co dzień z ludźmi i pomagają im załatwiać wiele różnych spraw. W tym wpisie opowiem Ci trochę o chatbotach i przekonasz się, że to, co jeszcze niedawno wydawało się daleką przyszłością, dzieje się na naszych oczach :-)
Chatboty to programy komputerowe stworzone do prowadzenia rozmów z użytkownikami stron internetowych i aplikacji mobilnych. Wykorzystują sztuczną inteligencję (czyli systemy, które naśladują ludzką inteligencję i umiejętność uczenia się), by zrozumieć pytanie czy prośbę klienta i móc udzielić mu odpowiedzi lub zaproponować rozwiązanie problemu. Wiadomości od tych robotów pojawiają się w komunikatorach lub w dymkach chatu na stronach internetowych.Chatboty wykorzystuje się także w bankowości internetowej i mobilnej. Czym się zajmują? Wirtualni konsultanci:
- rozmawiają z klientem,
- przedstawiają oferty banku,
- rozwiązują problemy związane z usługą lub produktem.
Jeśli chatbot będzie pewny, że osoba, z którą rozmawia, jest upoważniona do zarządzania kontem bankowym, może także pomóc w:
- sprawdzeniu stanu konta,
- zrobieniu przelewu,
- przeanalizowaniu wydatków i oszczędności.
Jednym z najsłynniejszych chatbotów w historii jest Emma. Ten wirtualny konsultant został stworzony przez pewien bank z Singapuru. Zadaniem Emmy była rozmowa z klientem, który zastanawiał się nad wzięciem kredytu lub pożyczki. Emma opowiadała swoim rozmówcom, co może zaoferować im jej bank. Co ciekawe, co dziesiąta osoba rozmawiająca z Emmą decydowała się pożyczyć pieniądze z banku. To naprawdę dobry wynik!
Lokatka
Fot. pexels.com