Oszczędzanie i matematyka....
Z inicjatywy pani Iwony Frydy wszyscy chętni z klas III mogli wykazać się swoimi matematycznymi umiejętnościami.
Drogi Trzecioklasisto !
Zapraszamy Cię do udziału w konkursie
„ MŁODZI MATEMATYCY NA START’’
Praca składa się z 5 zadań. Na ich wykonanie masz 45 minut. Uważnie czytaj polecenia. Jeśli czegoś nie rozumiesz, zapytaj nauczyciela. Gdybyś któregoś z zadań nie umiał rozwiązać, zostaw je i wykonuj następne. Jeżeli po rozwiązaniu pozostałych zadań starczy Ci czasu, postaraj się wykonać zadanie, które pozostawiłeś. Pracuj spokojnie i samodzielnie.
Powodzenia!!!
Zadanie 1
W sklepie ze sprzętem elektrycznym było 80 żarówek energooszczędnych. Sprzedano 6 kartoników po 8 żarówek w każdym. Ile żarówek pozostało
w sklepie?
Rozwiązanie
…………………………………………….
…………………………………………….
…………………………………………….
Odpowiedź
………………………………………………………………..
Zadanie 2
Klasa I zebrała 66 kg makulatury, klasa II trzy razy mniej niż klasa I, zaś klasa III dwa razy więcej niż II. Ile kilogramów makulatury zebrały razem te trzy klasy?
Rozwiązanie
…………………………………………………..
…………………………………………………..
………………………………………………….
Odpowiedź
……………………………………………………………………
Zadanie 3
Olek kupił 9 jednakowych puszek pepsi i zapłacił 27 złotych. Ile takich puszek może kupić Tadek, który ma 30 złotych?
Rozwiązanie
………………………………………………….
………………………………………………….
………………………………………………….
Odpowiedź
………………………………………………………………….
Zadanie 4
Uczniowie z klasy III a zaoszczędzili w SKO 86 złotych, z III b 45 złotych,
a z III c o 52 złote więcej niż w III b. Ile zaoszczędzili uczniowie klasy III c?
O ile więcej pieniędzy zaoszczędzili uczniowie III c niż III a?
Rozwiązanie
…………………………………………………..
…………………………………………………….
…………………………………………………….
Odpowiedzi
………………………………………………………………….
………………………………………………………………….
Zadanie 5
Chłopcy oszczędzają w SKO pieniądze na zakup łyżew. Marek ma 53 złote, a Kuba o 18 złotych mniej od Marka. Patryk zaoszczędził o 20 złotych mniej niż mają razem Marek i Kuba. Ile pieniędzy ma Patryk?
Rozwiązanie
……………………………………………………………….
………………………………………………………………..
………………………………………………………………..
Odpowiedź
…………………………………………………………………………………
Regulamin oceniania i punktacja
Zadanie 1- uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedź ( w sumie 3 punkty)
Zadanie 2-uczeń otrzymuje 3 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedź ( w sumie 4 punkty)
Zadanie 3-uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedź ( w sumie 3 punkty)
Zadanie 4- uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 2 punkty za właściwą odpowiedź ( w sumie 4 punkty)
Zadanie 5- uczeń otrzymuje 3 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedź ( w sumie 4 punkty)
Maksymalna ilość punktów możliwa do zdobycia wynosi 18
Wkrótce dowiecie się kto zdobył 18 pkt. Teraz zapraszamy wszystkich do rozwiązania w/w zadań.....