07.03.2023

Chatboty w bankowości internetowej

Chatboty wykorzystuje się także w bankowości internetowej img

  i mobilnej. Czym się zajmują? Wirtualni konsultanci:

  •     rozmawiają z klientem,
  •     przedstawiają oferty banku,
  •     rozwiązują problemy związane z usługą lub produktem.

 

Jeśli chatbot będzie pewny, że osoba, z którą rozmawia, jest upoważniona do zarządzania kontem bankowym, może także pomóc w:

  •     sprawdzeniu stanu konta,
  •     zrobieniu przelewu,
  •     przeanalizowaniu wydatków i oszczędności.

 

Jednym z najsłynniejszych chatbotów w historii jest Emma. Ten wirtualny konsultant został stworzony przez pewien bank z Singapuru. Zadaniem Emmy była rozmowa z klientem, który zastanawiał się nad wzięciem kredytu lub pożyczki. Emma opowiadała swoim rozmówcom, co może zaoferować im jej bank. Co ciekawe, co dziesiąta osoba rozmawiająca z Emmą decydowała się pożyczyć pieniądze z banku. To naprawdę dobry wynik!

A Tobie lub komuś z Twoich bliskich zdarzyło się już kiedyś zadać jakieś pytanie wirtualnemu konsultantowi? Daj znać w komentarzu :-)

Lokatka

5
Dodaj Komentarz
  • 1
  • 7
  • 0
Komentarze