Chatboty w bankowości internetowej
Chatboty wykorzystuje się także w bankowości internetowej
i mobilnej. Czym się zajmują? Wirtualni konsultanci:
- rozmawiają z klientem,
- przedstawiają oferty banku,
- rozwiązują problemy związane z usługą lub produktem.
Jeśli chatbot będzie pewny, że osoba, z którą rozmawia, jest upoważniona do zarządzania kontem bankowym, może także pomóc w:
- sprawdzeniu stanu konta,
- zrobieniu przelewu,
- przeanalizowaniu wydatków i oszczędności.
Jednym z najsłynniejszych chatbotów w historii jest Emma. Ten wirtualny konsultant został stworzony przez pewien bank z Singapuru. Zadaniem Emmy była rozmowa z klientem, który zastanawiał się nad wzięciem kredytu lub pożyczki. Emma opowiadała swoim rozmówcom, co może zaoferować im jej bank. Co ciekawe, co dziesiąta osoba rozmawiająca z Emmą decydowała się pożyczyć pieniądze z banku. To naprawdę dobry wynik!
A Tobie lub komuś z Twoich bliskich zdarzyło się już kiedyś zadać jakieś pytanie wirtualnemu konsultantowi? Daj znać w komentarzu :-)
Lokatka
Wow
👏
Extra
Super
Super🦒